خبرهای داغ:
بسیج حقوق دانان استان قم با صدور بیانیه‌ای خواستار بازخوانی و تبیین هر چه بیشتر ماهیت جنایات استکبار جهانی بخصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی در استفاده ابزاری از واقعیت حقوق بشر شد.
کد خبر: ۹۱۵۲۰۷۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان  خبرگزاری بسیج از قم، متن کامل بیانیه سازمان بسیج حقوق دانان قم در بازخوانی و افشاء ماهیت واقعی حقوق بشر آمریکایی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شوخی زشتی است که بانی بیشترین ترور‌ها و به راه اندازنده بیشترین کودتا‌ها و تولید کننده مهلکترین سلاح‌ها و پشتیبانی کننده خطرناکترین تروریستها، مدّعی رهبری مبارزه بحقِّ جهانی با تروریسم باشد و طعنه زنیِ وقیحانه‌ای به حقیقت است که کشتار زن و مرد و کودک فلسطینی و خراب کردن خانه فلسطینیان بر سرشان و بیرون راندن آنان از میهن آباء و اجدادیشان، طرفداری و دفاع از صلح نام گیرد. (بخشی از پیام مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای به کنگره عظیم حج سال ۱۳۸۰)

وقایع هفته دوم تیر ماه سال‌های اول انقلاب یاد آور تلخ‌ترین خاطرات ملت عزیز ایران اسلامی است. سوء قصد نافرجام به حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰، بمب گذاری و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق و وفادار حضرت امام خمینی (رحمة‌الله علیه) در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ و حمله شیمیایی ددمنشانه صدام با حمایت و پشتیبانی نظام سلطه و استکبار به سردشت و شهادت خیل عظیمی از رزمندگان و مردم بی دفاع این شهر هفتم تیر ماه ۱۳۶۶ بخشی از جنایات مورد حمایت و هدایت آمریکا در ایران است.

همچنین شهادت آیت‌الله صدوقی چهارمین شهید محراب به دست منافقین کوردل به عنوان ایادی آمریکای جنایتکار در یازدهم تیرماه ۱۳۶۱، حمله موشکی ناو هواپیمابر آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی و شهادت حدود ۲۹۰ نفر زن، مرد و کودک بی گناه در دوازدهم تیرماه سال ۱۳۶۷ و شهادت حدود ۱۷ هزار تن دیگر در اقدامات کور تروریستی منافقین کوردل، دیگر جنایاتی است که از یک سو نشانگر اوج مظلومیت و حقانیت انقلاب اسلامی بوده و از سوی دیگر موجب رسوائی مدعیان دورغین پرچم داری دفاع از حقوق بشر نزد آزادی خواهان جهان گردید.

در تمامی تعاریف و نظریه‌های ارائه شده از حقوق بشر، حکومت‌های مستبد و دیکتاتور اصلی‌ترین مانع بهره مندی ملت‌ها از این حقوق برشمرده می‌شوند. با پیروزی انقلاب اسلامی که موجب سقوط حکومت دیکتاتوری پهلوی در ایران گردید و در آغازین روز‌های پیروزی انقلاب با برگزاری رفراندم و همه پرسی حکومتی اسلامی مبتنی بر خواست مردم و مطابق اصول حقوق بشر بوجود آمد، انتظار می‌رفت نهاد‌های بین المللی و دولت‌هایی نظیر دولت آمریکا که مدعی حمایت از حقوق بشر می‌باشند، به اراده مردم ایران احترام گذارند، اما در عمل نه تنها هیچ گونه حمایتی از طرف آن‌ها از انقلاب ایران صورت نپذیرفت، بلکه مظلومانه مورد هجوم همه جانبه دولت‌های مدعی حقوق بشر قرار گرفت.

از یک سو همان دولت ها، با تجهیز رژیم بعث عراق به مخوف‌ترین سلاح‌های کشتارجمعی نظیر سلاح‌های شیمیایی، در سایه سکوت نهاد‌های بین المللی مجوز جنایت‌هایی نظیر بمباران شیمیایی مردم بی پناه سردشت را صادر و از سوی دیگر با استفاده از عوامل نفوذ و نفاق، بسیاری از مردم بی گناه، دانشمندان و مسئولین و پایه گزاران انقلاب را ترور کردند و بدین نحو بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم عزیزمان به عنوان شهدای ترور، قربانی جنایت مدعیان حقوق بشر گردیدند و اینگونه مفهوم (حقوق بشر امریکایی) تعریف کاملی از خود ارائه نمود.

بی شرمانه‌تر اینکه رژیم‌های غاصب و ستمگری مانند رژیم اشغالگر صهونیستی و رژیم سعودی در زمره حامیان حقوق بشر قرار گرفته و جنایت‌های آن‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین، سوریه، لبنان، یمن، بحرین و ... به عنوان مبارزه با تروریسم و دفاع از صلح جهانی معرفی می‌گردند.

از اینرو بازخوانی جنایت‌های دولت آمریکا علیه ملت ایران و بررسی و تبیبن نقش عوامل نفوذ و نفاق در تحقق این جنایات بویژه وقایع هفته دوم تیر ماه سال‌های اول انقلاب با عنوان (هفته حقوق بشر آمریکایی) امری است ضروری که موجب افزایش بصیرت و شناخت دشمن و عوامل آن خواهد گردید و در این مسیر جامعه حقوق دانان انقلابی به پیروی از رهبر انقلاب امام خامنه ای، پیشگام خواهد بود. ان شاءالله

سازمان بسیج حقوق دانان استان قم
ارسال نظرات
پر بیننده ها