نماينده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: استادان بسیجی و انقلابی دانشگاه‌ها باید بتوانند با هوشمندی و فراست در این دو حوزه قدم‌های مستحكم و جهادی بردارند تا بتوانند مانند چراغی روشن مسیر درست را برای نسل جوان جامعه مشخص كنند.
کد خبر: ۹۱۵۲۰۶۵
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و رؤسای واحدهای دانشگاهی استان خراسان‌شمالی که در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی برگزار شد، اظهار كرد: فعالیت‌های پژوهشی و علمی خوبی در واحدهای دانشگاهی استان خراسان‌شمالی انجام‌ شده كه امید است بتواند راهكارهای مناسبی را برای حل مشكلات و معضلات موجود جامعه ارائه دهد.

 شبهه‌آفرينی و شهوت‌گستری ۲ تهديد مهم برای نسل جوان جامعه است

 

وی با تشریح خطرهایی كه دانشجویان و نسل جوان را تهدید می‌کند، خاطرنشان كرد: شبهه‌آفرینی و شهوت‌گستری دو خطر بزرگی است كه دانشجویان و نسل جوان جامعه را مورد تهدید قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی افزود: دشمنان با شبهاتی كه تولید و گسترش می‌دهند ذهن جوانان را به بیراهه مشغول می‌کنند و باعث تزلزل معرفت یقینی آنان می‌شوند و ضروریات و باورهای دینی نسل جوان زیر سؤال می‌برند.

امام‌جمعه بجنورد بیان كرد: یكی از اهداف مهم دشمنان این است كه هنجارشکنی را در جامعه فرهنگ‌سازی و ترویج دهند و همین امر سبب شده جوانان مسیر درست را گم و به بیراهه كشیده شوند؛ این شبهات همانند گردبادی است كه می‌تواند باورهای افراد جامعه را متزلزل كند.

یعقوبی افزود: استادان بسیجی و انقلابی دانشگاه‌ها باید بتوانند با هوشمندی و فراست در این دو حوزه قدم‌های مستحكم و جهادی بردارند تا بتوانند مانند چراغی روشن مسیر درست را برای نسل جوان جامعه مشخص كنند.

در ادامه رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شبکه‌سازی استادان انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی نخستین اقدامی است كه در حوزه بسیج اساتید انجام‌گرفته كه در این راستا ۱۶ هزار و ۲۰۰ استاد بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی شناسنامه‌دار شده‌اند.

سید محمود هاشمی اظهار كرد: در حمایت از بسیج اساتید بخشنامه‌هایی در زمینه راه‌اندازی كانون بسیج اساتید، حضور كارشناس دفتر، فعالیت شوراها و ... برای استمرار فعالیت کانون‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی در بدنه مدیریتی تشریح شده كه این امر موجب ایجاد انگیزه و گسترش فعالیت‌های گوناگون دفتر بسیج اساتید در واحدهای دانشگاهی شده است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی افزود: موضع‌گیری‌های انقلابی كه بسیج اساتید در این مدت در زمینه‌های مختلف از جمله ارائه راهكارهایی به دولت در زمینه‌های گوناگون از جمله اقتصاد و فرهنگ داده، مورد توجه و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

هاشمی با تشریح عملكرد جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان اظهار كرد: یكی از اقدامات مهم دانشگاه آزاد اسلامی كه جزء نگین عملكردی این دانشگاه می‌توان محسوب كرد این است كه تمام واحدهای دانشگاهی كشور برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بسیج شدند.

وی افزود: با كمك خیرین دانشگاه هزار و ۲۰۰ واحد مسكن شهری و روستایی را برای سیل‌زدگان مهیا خواهیم كرد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یكی دیگر از اقدامات دفتر بسیج اساتید راه‌اندازی دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی است كه این دبیرخانه با همكاری استادان نخبه انقلابی هماهنگی فعالیت‌های حول محور گام دوم انقلاب را بر عهده خواهد داشت.

منبع:روابط عمومی بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی

ارسال نظرات