معاون سیاسی سپاه روح الله در گفتگو با «بسیج»:

ساختار اینستکس قابلیت اجرا ندارد/ طبق قوانین بین المللی هیچ نهادی حق تحریم غذا و داروی ملتی را ندارد

سرهنگ بیاتی افزود: مطابق قوانین بین المللی هیچ کشور و نهادی حق تحریم غذایی ودارویی ملت وکشوردیگری را ندارد، حتی اگر جنایتکار جنگی باشد.
کد خبر: ۹۱۵۲۰۲۲
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

سرهنگ امیرحسین بیاتی معاون سیاسی سپاه روح الله استان مرکزی درگفتگو بابسیج  بااشاره به اجرایی شدن طرح به اصلاح اینستکس توسط اتحادیه اروپا تاکید کرد: طبق قوانین ومعاهدات جهانی هیچ نهاد وکشوری حق تحریم غذایی و دارویی کشور وملت دیگری را ندارد حتی اگر جنایتکار جنگی باشد.

وی افزود: این طرح امتیازی را به کشور مورد تحریم واگذار می کند تا نفت بفروشد وغذاودارو تحویل بگیرد.

معاون سیاسی سپاه روح الله بااشاره به جنگ خلیج فارس و تحریم رژیم صدام از سوی غربی ها افزود:در اوج تحریم های عراق به آن ها اجازه داده شد که غذا ودارو در مقابل فروش نفت تحویل بگیرند.

سرهنگ بیاتی اظهارکرد:باتوجه به شرایط عادی کشورما این طرح برای ما به مراتب سخت تر از دیگر کشورها بوده است درصورتی که بهره‌مندی از حقوق اولیه حق مسلم هرکشوری در جهان خواهد بود.

وی بیان کرد: طبق تحریم های آمریکا هیچ کشوری حق خرید وفروش نفت با ایران را ندارد  ودر صورت فروش نفت ،ایران می تواند از این طرح استفاده نماید.

وی عنوان کرد:عملا این طرح برای ایران قابلیت اجرا ندارد و باپیچیدگی هایی همراه خواهد بود که این عملیات فشار روانی را به دنبال خواهدداشت.

معاون سیاسی سپاه روح الله خاطرنشان کرد: باتوجه به تاثیرات مالی،این طرح از تراز مالی پایینی برخوردار است و تحرک اقتصادی برای مابه دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار