در نشست دوجانبه مسئول بسیج مهندسین صنعتی و ریاست دانشگاه صنعتی کرمانشاه مطرح شد

تربیت مهندسین طراز انقلاب اسلامی جهت تحقق جامعه پیشرفته اسلامی و کمک به ارتقاء کارآمدی نظام

در راستای کمک به ارتقاء کارآمدی نظام اسلامی در عرصه‌های صنعت و معدن، سازندگی، اقتصادی، علمی، فن آوری و مدیریتی با تربیت مهندسین طراز انقلاب اسلامی و حفظ و گسترش فضای ارزشی در جامعه مهندسی جهت تحقق جامعه پیشرفته اسلامی، نشستی با حضور مسئول بسیج مهندسین صنعتی و ریاست دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۵۲۰۰۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، در ابتدای این نشست، دکتر اختری رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه ضمن خوشامدگویی به میهمانان، با اشاره به پتانسیل ها و توانمندی های این دانشگاه، افزود: اکنون تمرکز دانشگاه بر روی ایجاد تغییر و تحولات سازنده در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان، افزایش انگیزه در دانشجویان و توسعه ی صنعت غرب کشور است.
وی در ادامه با اشاره به شروع برقراری ارتباطات مؤثر و مداوم دانشگاه صنعتی کرمانشاه با صنایع استان، تصریح کرد: این دانشگاه در راستای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت در چند محور اصلی از جمله: برگزاری دوره های مهارتی و آموزشی برای دانشجویان و سایر افراد مرتبط با صنعت و ارائه ی مدرک معتبر از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کاملاً مطابق نیازهای اصلی صنعت، اعزام تیم های متخصص متشکل از اعضای هیأت علمی این دانشگاه به جهت شناسایی و رفع نیازها و مشکلات صنعت مورد نظر، تأمین R&D ، برگزاری دوره های کارآموزی برای دانشجویان، تولید پنل‌های خورشیدی به صورت مونتاژ سلول‌های خورشیدی و نصب مدار و شیشه روی پنل خورشیدی و اپ نویسی مطابق با نیاز صنعت مورد نظر و ... آمادگی خود را جهت شروع همکاری و خدمت رسانی به سایر سازمان ها و صنایع استان اعلام می دارد.

در ادامه ی نشست آقای مهندس امیری مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان، ضمن ابراز خرسندی به دلیل حضور در جمع مسئولین دانشگاه صنعتی کرمانشاه، افزود: هدف کلان سازمان بسیج مهندسین صنعتی تربیت مهندسین طراز انقلاب اسلامی می باشد.

وی در ادامه با تأکید بر علم همراه با تعهد، افزود: سیاست علمی دانشجویان همواره باید بر این اساس باشد که در قبال علم و دانشی که کسب می کنند متعهد باشند، که این علم به خروجی عملی مناسبی ختم شود؛.بدون شک علمی که همراه با تعهد نباشد کارآمد نخواهد بود.

ایشان در ادامه ی سخنان خود با اشاره به موفقیت این سازمان در جهت انعقاد تفاهم نامه های متعدد با شرکت های دانش بنیان، از تشکیل ستاد انقلاب با حضور اکثر شرکت های دانش بنیان سخن گفت، که هر ساله در روز مهندس ستاد مذکور در زمینه هایی چون برگزاری مسابقات صنعتی, جشنواره های مختلف از جمله جشنواره ی برترین های صنعت بسیار فعال و پویا می باشد.

وی همچنین با تأکید بر ظرفیت های بالای سازمان بسیج مهندسین صنعتی در جهت عملیاتی کردن ایده های دانشجویان و ارائه ی خدمتی تحت عنوان پروژه ی کسر خدمت به این عزیزان، چنین بیان کرد: که این سازمان به عنوان بازوی توانمند کشور در زمینه های توسعه ی فعالیت های صنعتی، آمادگی هرگونه تعامل و همکاری دو جانبه در زمینه های آموزشی و پژوهشی را با سایر مراکز علمی کشور داراست.

ایشان در پایان سخنان خود با اشاره به موضوع انرژی ها و نیروگاه های خورشیدی، افزود: خوشبختانه امسال با تلاش فراوان سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان، موفق به کسب ۴۴۰ سهمیه شدیم، که این سهمیه ها متعلق به روستاهای سرتاسر استان می باشد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، اعضا در خصوص زمینه های بیشتر همکاری و همچنین بررسی مشکلات و معضلات پیش روی بخش های صنعت ، معدن و تجارت و ارائه راهکارهای کارشناسی با هدف ارتقاء کارآمدی، راه های بهره گیری از توانمندی های متخصصین بسیجی در انجام طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی و پژوهشی و نیز بررسی ایجاد زمینه های اشتغال زایی و کارآفرینی در بخش صنعت و معدن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار