رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اهمیت توجه به حقوق عامه گفت: حقوق عامه باید محترم شمرده شود.
کد خبر: ۹۱۵۱۹۵۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الا سلام اسماعیل صادقی نیارکی در همایش نمایندگان حقوقی ادارات، ارگانها و سازمان‌ها با موضوع حقوق عامه اظهار کرد: حقوق عامه باید محترم شمرده شود و اگر کسانی قصد زخمی کردن پیکر سالم و مقدس این حقوق را دارند باید با آن‌ها برخورد جدی شود.

 

رئیس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در  حال حاضر که مورد توجه قانون‌گذار قرار گرفته، حقوق عامه است، افزود: قبل از اینکه اقدام به نوشتن قانون شود، هیچ نمونه و الگوی از پیش تعیین شده‌ای برای این موضوع نداشتیم.

 

وی ادامه داد: حدود 80 درصد حقوق عامه در اختیار حاکمیت است و نقش نمایندگان حقوقی در این خصوص  بسیار حائز اهمیت است والبته حقوق عامه نباید توسط زیاده خواهان مورد تعرض قرار گیرد.

 

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با یادآوری اینکه حقوق عامه را باید یکی از تراوش‌های ذهنی شهید دکتر بهشتی برشمرد و ادامه داد: با وجود اینکه در نوشتن قانون، هیچ نمونه و الگوی از پیش تعیین‌شده نداشتیم اما مطالبی که در قانون آمده توانسته بعد از گذشت چهار دهه، پاسخ‌گوی نیاز امروز و آیندگان باشد.

 

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه شاهد اهتمام به حقوق عامه در قانون اساسی و سپس در قوانین عادی هستیم، تصریح کرد: وظیفه امروز نمایندگان حقوقی این است که از مورد تعرض قرار گرفتن حقوق عامه توسط دستگاه‌ها پیشگیری کنند.

 

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان اظهار داشت: سلاح شما نمایندگان حقوقی مجهز بودن به دانش حقوقی بروز می باشد که بایستی از آن در جهت دفاع از حقوق عامه استفاده کنید.

 

صادقی‌نیارکی همچنین  دفاع از حقوق عامه را به‌عنوان یک فن یادکرد و گفت:  اگر نتوانیم از این سلاحی که در اختیار داریم به‌درستی استفاده کنیم، بدون شک  حقوق عامه  تضییع خواهد شد، وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که در اجتناب از تضییع حقوق عامه مؤثر است، اهتمام به حوزه پیشگیری است.

 

ارسال نظرات