رهبر مهمان جدیدترین اجرای ارکستر ملی ایران، سهراب کاشف و خواننده آن، حسام‌الدین سراج است.
کد خبر: ۹۱۵۱۸۴۶
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در حالی که هنوز رهبر ثابت ارکستر ملی ایران از سوی بنیاد رودکی معرفی نشده است، سهراب کاشف این ارکستر را برای جدیدترین اجرایش به عنوان رهبر مهمان هدایت می‌کند.

فریدون شهبازیان از مهر ماه سال ۹۵ به عنوان رهبر دائم ارکستر ملی ایران معرفی شد و از آنجا که او بازنشسته سازمان صداوسیماست و دستمزد رهبری ارکستر از بودجه دولتی هزینه می‌شود، خبر رسید که او دیگر فعالیت خود را با این ارکستر ادامه نمی‌دهد.

تا به امروز که بیش از یک ماه از خبر رفتن شهبازیان از ارکستر ملی ایران می‌گذرد، جایگزینی برای او معرفی نشده و این ارکستر از ابتدای سال با رهبر مهمان فعالیت کرده است.

رهبر مهمان جدیدترین اجرای ارکستر ملی ایران، سهراب کاشف و خواننده آن، حسام‌الدین سراج است.

در این کنسرت قطعات «شب عاشقان بیدل»، «طلوع»، «نشان بی نشان»، «دل آرا» و «باد صبا» به آهنگسازی همایون رحیمیان، «توحید» به آهنگسازی فرهاد رحیمیان و تنظیم همایون رحیمیان، «هزار دستان» به آهنگسازی مرتضی حنانه، «رقص دایره» به آهنگسازی حشمت سنجری، «رنگ اپرای کوراوغلو» به آهنگسازی عزیز حاجی بیگف و «راپسودی» به آهنگسازی خیام میرزازاده اجرا می‌شود.

ارکستر ملی ایران، جمعه (۱۴ تیر ماه) ساعت ۲۱و۳۰ دقیقه در تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان است. این ارکستر پیش از این و در آخرین روز بهار، قطعات فوق را با صدای حسام‌الدین سراج و رهبری سهراب کاشف اجرا کرد.

ارسال نظرات