در جلسه ستاد کنگره شهدای استان مرکزی مطرح شد؛

اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) شروعی برای پرداختن به ابعاد وسیع شخصیت امام خمینی(ره)/ایجاد موزه امام خمینی(ره) یکی از نیاز های استان

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: پرداختن به شخصیت بسیار عظیم و معنوی حضرت امام خمینی(ره) نیاز به کارهای علمی خیلی بزرگی دارد و باید بدانیم که اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) شروعی برای این حرکت بزرگ است.
کد خبر: ۹۱۵۱۷۶۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

2297648_317.jpg (749×473)

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز در صد و سی و نهمین جلسه ستاد کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در خصوص اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس گفت: هر کس به اندازه ظرفیت خودش می تواند از بزرگان بهره ببرد. امام(ره) معصوم نبود ولی بعد از ۱۴۰۰ سال یک شخصیت بی نظیر بود که ما می توانیم به اندازه وسعمان از این دریای معرفت بچشیم.

کریمی افزود: مطمئناً نمی‌توانیم به همه ابعاد شخصیتی امام بپردازیم چرا که نیاز به کارهای علمی خیلی بزرگی دارد و باید بدانیم که اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) شروعی برای این حرکت بزرگ است. از طرفی در بحث علمی محتوا جای خودش را باز می کند و به میزانی که قوی باشد در آینده هم خودش را نشان می دهد. چه بسا سال آینده اجلاس دوم را بگذاریم تا این کار علمی غنا پیدا کند.

وی ضمن بیان اینکه انجام کار مطالعاتی بر نقش امام در دفاع مقدس کار خوب ولی سختی است و این مورد تائید و تأکید بسیاری از بزرگان نیز هست تصریح کرد: ما به سهم خودمان زحمت می‌کشیم  از یک طرف نباید کار را خیلی پیچیده و سخت کنیم از طرف دیگر باید بدانیم که قرار نیست کار را با یک اجلاسیه تمام کنیم. نه تنها این اجلاسیه بلکه ستاد کنگره ۶۲۰۰ شهید استان باید به عنوان یک ستاد فرهنگی ادامه پیدا کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: از روز اول سعی داشتیم که این کنگره را گسترش دهیم و در را برای حضور همه باز گذاشتیم. در همین راستا بود که از ۶کارگروه به ۱۱کارگروه و از ۶ اجلاسیه به ۱۲ اجلاسیه رسیدیم که این نشان از آن دارد که قدم هر کس را برای گسترش این تفکر می پذیریم.

وی با تکید بر اینکه دفاع مقدس گنجی است که هر کسی به سهم خود می تواند از آن بهره برداری کند و این به خود ما وابسته است عنوان کرد: خدا نعمتی مانند امام را به ما ارزانی داشت که یک چنین حرکت عظیمی را به وجود آورده و با پیوند خونی نیز تضمین کرده است و این چراغ خاموش شدنی نیست.

کریمی با انتقاد از نقش ضعیف دانشگاه ها در به‌کارگیری و گسترش اندیشه امام در دانشگاه‌ها، گفت: گویا برای دانشگاه‌ها هنوز باور نشده که در این زمینه کاری انجام شود. الانی که تفکر جوان ما از هر سمت‌وسو موردتهاجم است و باورها را تغییر می‌دهند نقش دانشگاه‌ها کجاست؟

وی افزود: بیش از ۱۲۰۰ نفر از بزرگ‌ترین شخصیت‌های ملی در این استان هستند،  امام از این استان برخاستند ولی در شرایط فعلی به این شخصیت‌ها و ابعاد شخصیتی‌شان نمی‌پردازند. باید پرسید چرا دانشگاه و مجموعه‌های تبلیغی به این‌ها نمی‌پردازند. این‌قدر که دغدغه کنسرت دارند دغدغه امام را ندارند و به همین جهت است که تابه‌حال در استان امام از امام بهره‌ای نبرده‌ایم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: برای شناساندن امام به نسل جوان باید قرارگاه حضرت امام در خمین به راه بیفتد. قرارگاهی که در آن جوانان طی اردوهای دوسه‌روزه بیایند و با اندیشه‌های ایشان آشنا شوند.

وی اضافه کرد: مطالبه از حوزه علمیه اراک این است که در مرکز استان یک موزه برای حضرت امام داشته باشیم. اگر فردی وارد استان شود کجا باید با امام آشنا شوند؟  مطمئناً این موزه می‌تواند در این حوزه کمک‌کننده باشد.

امام‌جمعه خمین:

هر کس مدعی اسلام است باید برای حفظ دستاوردهای شهدا بکوشد/ رساندن پیام دفاع مقدس به مردم از اهم فعالیت‌ها باشد

حسینی پور امام‌جمعه خمین در از بخشی این جلسه گفت: تلاش برای انتقال معارف دفاع مقدس وظیفه همه است و استثنا ندارد و هر کس مدعی اسلام و ایمان هست وظیفه دارد که برای حفظ آثار شهدا و دستاوردهایی که از خون آن‌ها به وجود آمده، بکوشد. حالا امروز هم این وظیفه در این کنگره و اجلاسیه بر گردن ما قرار گرفته است.

حسینی پور افزود: در هر زمینه ای اگر صحبتی داریم اولین حرف این است که نسبت به آن حرکت باید ایمان داشت و بدون ایمان کاری پیش نمی رود و حرکت بدون ایمان به مانند کف روی آب و یا که سراب است. که خدا را شکر در این کنگره همه به کاری که انجام می دهند ایمان دارند.

وی ضمن تأکید بر اینکه به دنبال ایمان باید عمل داشت تصریح کرد: باید این کار بزرگ دفاع مقدس را به‌عنوان سرمایه‌ای برای شناساندن اسلام و اهل‌بیت (ع) به دنیا در نظر داشته باشیم و بدانیم انقلاب اسلامی با ایمان و عمل صادر شده است و نه با شعار. بلکه شعار بیان ایمان و عمل است.

امام جمعه خمین ضمن بیان اینکه ما باید به دنبال فرمایش رهبری میراث بزرگ دفاع مقدس و نقش امام (ره) در آن را تبیین کنیم تصریح کرد: کمیته های تخصصی ذیل اجلاسیه کارشان مهم است اما باید دانست که رسانیدن این پیام به مردم مهمتر است. مردم را نباید فراموش کرد و آن اندازه که توان داریم باید برای مردم بیان کنیم که علی رغم تجمل گرایی برخی، خلاف های برخی دیگر و فعالیت های سوء در فضای مجازی اما ارزش ها به جای خود محفوظ است.

وی خاطر نشان کرد: در هر حرکتی باید جایگاه علمی آن در راس و ماندگار باشد. چرا که امروز از علم هر چه داریم همان هایی است که نوشته شده و اگر نوشته نبود امروز چیزی نداشتیم.

فرماندار خمین:

اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس، اجلاسیه ای علمی، حماسی و مردمی

تهرانی فرماندار خمین در بخشی از این جلسه در خصوص اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس گفت: باید تلاش کنیم تا نسل جدید را با آثار دفاع مقدس و نقش امام خمینی (ره) در آن  آشنا کنیم.

تهرانی افزود: در اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس که در خمین برگزار خواهد شد، مقدمات و بحث های علمی انجام شده و با توجه به اینکه این اجلاسیه منتسب به شهر امام و شهر ۱۰۰۰ شهید است همین مسئله توقعات را بالا برده و به همین جهت باید برنامه ای در شان امام بزرگوار داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به بحثهای تخصصی ای که نیاز است در این اجلاسیه مطرح شود به همین دلیل برنامه ریزی بر اجرای برنامه ای دو الی سه  روزه همراه با افتتاحیه و اختتامیه در تاریخ ۹ الی ۱۱ مهر ماه صورت گرفته است.

فرماندار خمین بیان کرد: این اجلاسیه باید مورد استفاده عموم قرار بگیرد و کتاب ها و اسناد جمع آوری شده نیز در اختیار عموم مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کمیته ۷گانه ای جهت برگزاری هر چه بهتر و هدفمند تر این اجلاسیه تشکیل شده است خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به حجم مقالات و کتب تهیه شده و خروجی های مربوطه یک اجلاسیه علمی، حماسی و مردمی را برگزار کنیم. که مطمئناً تجربه برگزاری همایش سه روزه پدر امام (ره) نشان از ظرفیت بالا برای برگزاری این اجلاسیه دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

عظمت شهدا به تأثیرگذاری آن‌هاست

تلخابی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در این جلسه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فضای جنگ شکل گرفت و جوانان به جبهه‌ها مراجعه کردند و همین موجب شد که یک معنویت پیچیده‌ای در جوانان ایجاد شود.

تلخابی افزود: در حال حاضر آن فضا برقرار نیست و حمله و فشار دشمن از جهت فرهنگی کار را سخت کرده است به همین جهت باید تمام سرمایه‌ها را به میدان بیاوریم و استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از این ظرفیت‌ها شهدا هستند به عبارتی عظمت شهدا به تأثیرگذاری آن‌هاست و  استفاده از این ظرفیت بزرگ باید انجام شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فضای رسانه‌ای کنگره باید فعال شود و تأثیرگذاری افزایش یابد. ظرفیت صداوسیما، فضای مجازی و معابر می‌تواند برای اطلاع‌رسانی مفید باشد.

وی ضمن بیان اینکه کنگره می‌تواند دارای فایده بسیاری برای فضای فرهنگی استان مرکزی باشد خاطرنشان کرد: در کنگره سه هزار شهید استان قزوین دو سه ماه فضای استان تحت تأثیر قرارگرفته و اولین خبر فرهنگی استان کنگره بود ولی مشکل این بود که بعد از کنگره فضا رها شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات