خبرهای داغ:
با حضور وزیر نیرو

افتتاح شبکه و تصفیه خانه فاضلاب محمود آباد قزوین/ ۸۲ هزار مگاوات برق در کشور تولید می شود

شبکه و تصفیه خانه فاضلاب محمود آباد نمونه در مراسمی با حضور وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۵۱۷۰۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز شبکه و تصفیه خانه فاضلاب محمود آباد نمونه در مراسمی با حضور وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار گرفت.

طول شبکه فاضلاب احداث شده محمود آباد نمونه، شهرک دانش و روستای ناصر آباد ۷۶ کیلومتر بوده و ظرفیت تصفیه خانه این شبکه فاضلاب در شبانه روز۷ هزار و ۳۳۳ متر مکعب است.

همزمان با افتتاح این طرح، پرژوه آب رسانی به روستاهای بهشتیان، فیض آباد و هرائین و ۴۲ کیلومتر اصلاح و بازسازی و ۴۸ کیلومتر توسعه شبکه آب قزوین نیز مورد بهره برداری قرار گرفت و برای بهره برداری از این طرح‌ها ۹۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

در حاشیه افتتاح این پروژه ها اردکانیان بیان کرد: در کشور ۶/۵ میلیارد متر مکعب آب در بخش شرب و بهداشتی مصرف می‌شود و در حدود ۴/۳ دهم میلیارد مکعب فاضلاب تولید می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف آب، گفت: پساب تصفیه شده بهترین منبع آبی برای صنعت است که البته باید در این خصوص الزامات لازم رعایت شود.

اردکانیان افزود: ۸۲ هزار مگاوات برق در کشور تولید می شود که از این رقم در فصل گرما ۲۳ هزار مگاوات صرف وسایل سرمایشی می شود. اگر مصارف برق در کشور مناسب و صحیح باشد نباید با قطعی برق روبرو شویم.

 

1010/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها