خبرهای داغ:
طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار در استان قزوین اجرایی می شود:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین : اصناف با جذب نیروی کار از طرق طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی در این مدت نمی‌شوند.
کد خبر: ۹۱۵۱۶۸۶
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین اظهار کرد: مهارت آموزی در محیط واقعی یکی از روش های آموزش فنی و حرفه ای است که در آن مهارت و شایستگی های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می شود.

وی تصریح کرد: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی متقاضی در کنار استاد کار (مربی) و در محیط کار واقعی دوره آموزشی مهارتی را به مدت حداقل طول استاندارد آموزشی و حداکثر یک سال سپری می‌کند و با محیط کسب و کار نیز آشنا و کسب تجربه می‌کند و ضمن خودباوری برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی آماده می‌شود.

وی اظهار کرد: متقاضیان مهارت آموزی در قالب این طرح به عنوان کارآموز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شناخته شده و با توجه به قراردادی که به امضاء می‌رسد بیمه مسئولیت مدنی آنها به عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی در این مدت نمی‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصاً در صنایع دستی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت، ایجاد اشتغال برای کارآموزان و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاههای اقتصادی را از اهداف این طرح عنوان کرد.

بابایی با اشاره به شرایط بهرمندی افراد از این طرح گفت: اعلام کتبی علاقه مندی و تمایل به شرکت در طرح، داشتن حداقل 15 سال، تابعیت ایرانی، داشتن توانایی لازم متناسب با آموزش مورد از جمله شرایط مهارت آموز در این طرح است.

وی با تاکید بر لزوم همراهی صنف های مهارتی برای نهادینه شدن طرح مهارت آموزی در محیط کار، در صورت تمایل کارآموزان پس از اتمام دوره آموزشی شش ماه تا یک سال، می توانند با شرکت در آزمون های فنی و حرفه ای گواهی نامه رشته ای را که فراگرفتند دریافت کنند.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها