مردم هرمزگان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) سوگوار شدند

مردم شهرها و روستاهای هرمزگان طی دیشب و امروز با برپایی آیین های عزاداری در غم شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند.
کد خبر: ۹۱۵۱۶۷۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، در بندرعباس مرکز استان هرمزگان مراسم سوگواری در بیشتر مسجدها و حسینیه‌های این شهر از جمله در امام زاده سید مظفر از نوادگان امام موسی کاظم (ع) با شرکت انبوهی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مسجد جامع بندرعباس به هنگام ورود شهدای گمنام جمعه شب برگزار شد.

همچنین امروز شنبه نیز مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در حسینه ثارالله بندرعباس با حضور شهدای گمنام و اقشار مختلف مردم برپا و مداحی، سینه زنی، ذکر مصیبت و سخنرانی در سوگ آن امام همام برگزار شد.

استان هرمزگان دارای یک هزار و ۲۰۰ هیات عزاداری است که در طول سال فعال است اما در مناست های مذهبی بویژه در ماه محرم، تاسوعا و عاشورا، رمضان و در ایام شهادت ائمه اطهار و میلاد آن بزرگواران جنب و جوش بیشتری دارد.

استاندار هرمزگان در همین زمینه با صدور پیامی ضمن تسلیت سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع)، گفت: حرکت در راستای آموزه‌های مکتب نورانی ایشان، سعادت و رستگاری را برای ما به همراه دارد.

فریدون همتی در این پیام، عنوان داشت: این امام همام با تربیت شاگردان بسیار پایه گذار نهضت بزرگ علوم اسلامی و فقهی بودند و به ترویج گسترده اسلام ناب محمدی (ص) پرداختند.

وی در این پیام با تاکید بر پیروی از ارزش‌های دینی و اسلامی و بهره مندی از آموزه‌های ائمه اطهار (ع)، آورده است: ائمه اطهار بهترین مخلوق خداوند و برای بشریت در تمامی ابعاد سیاسی، اخلاقی و اجتماعی الگوی کامل هستند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: امام صادق (ع) با بنیان گذاشتن فقه جعفری توانست مکتب فقهی فراگیر و نهضتی دانش محور را پایه گذاری کند و با نشر آموزه‌های دینی و ترویج تعالیم اسلام ناب محمدی، زمینه پویایی تمدن اسلامی را فراهم آورد.

همتی در این پیام عنوان داشت: اینجانب فرارسیدن سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را به تمامی مسلمانان به ویژه ملت مسلمان ایران اسلامی و مردم مومن و ولایتمدار استان هرمزگان تسلیت عرض می‌نمایم.

ابو عبدالله، جعفر بن محمد الصادق معروف به جعفر صادق (ع) امام ششم شیعیان است و فرزند امام محمد باقر (ع) و ام فروه؛ امام جعفر صادق (ع) در ۱۷ ربیع‌الاول ۸۳ هجری قمری در مدینه به دنیا آمدند و بیشترین طول عمر را در میان ۱۱ امام شیعیان داشتند.

معروف‌ترین لقب امام ششم، صادق به معنی راستین و راستگو است و القاب دیگر ایشان فاضل، قائم، کامل، منجی، کلمه الحق، لسان و صابر است.

صادق آل محمد (ص) در سن ۶۸ سالگی در ۲۵ شوال ۱۴۸ به سبب انگور زهر آلوده که منصور به آن حضرت خورانید، به فیض عظمای شهادت نائل آمدند و فرزند برومندشان موسی بن جعفر (ع) ایشان را در دو جامه سفید که در آن احرام می‌بستند و در پیراهنی که می‌پوشیدند و عمامه‌ای که از امام زین العابدین (ع) به ایشان رسیده بود، کفن نمودند و بعد از نماز ایشان را در بقیع به خاک سپردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار