به همت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری از 27 خرداد ماه به مدت یک هفته رزمایش جهاد خدمت برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۱۶۶۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی کشور، سازمان بسیج مستضعفین پس از ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و به منظور نقش‌آفرینی موثر بسیج در عرصه تولید مواد غذایی و ایجاد امنیت پایدار غذایی در سال ۹2 اقدام به تشکیل سازمان بسیج مهندسین سازمان کشاورزی و منابع طبیعی نمود و این موضوع در تمامی استان‌ها پایه‌ریزی شد.

علیرضا رحیمی افزود: یکی از سرفصل‏های مهم و توصیه های اساسی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)در بیانیه گام دوم انقلاب و مبتنی بر تولید انبوه با استفاده از تمامی ظرفیت‏های داخلی است.

رحیمی ادامه داد: درحال‌حاضر این سازمان با برخورداری از نیروهای داوطلب، متخصص، متعهد، ولایت‌مدار و سازمان‌یافته در گروه‌های تخصصی مختلف مروج ارزش‌ها و تعیین و تفکر بسیجی جامعه مهندسین کشاورزی است. و لذا این سازمان با فعالیت و نقش آفرینی در بستر کشاورزی به عنوان زیربنای توسعه اقتصاد، دوشادوش سازمان جهاد کشاورزی بوده تا بتواند با ارتقاء جهشی سطح علمی کشاورزان و تولیدکنندگان در افزایش بهره‌وری و رونق تولید سهیم باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از ماموریتهای مهم این سازمان اعزام گروه ها و تیم های مشاوره ای و تخصصی به مناطق مختلف استان جهت برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی  و ارائه مشاوره به کشاورزان و بهره برداران است.

وی گفت: از سال1393 و در سالروز تاسیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در27 خردادماه 1392و آغاز حرکت جهادگونه مهندسین کشاورزی بسیجی در ارائه دانش و علوم کشاورزی به کشاورزان و تولید کنندگان و مقارن با پیام راهبردی حضرت امام (ره)مبنی بر تشکیل نهاد مقدس جهاد سازندگی در سال58 و هفته جهاد کشاورزی است، همایش مشترکی با سازمان جهاد کشاورزی به عنوان روز بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می گردید.

رحیمی اضافه کرد: لیکن در سالجاری به مناسبت نکوداشت نقش جهاد سازندگی در هشت سال دفاع مقدس که حضرت امام از جوانان جهاد سازندگی با نام سنگرسازان بی‌سنگر یاد ‌نمودند و گرامیداشت یاد و خاطره 64 شهید جهاد گر و3 شهید مهندس کشاورزی بسیجی استان چهارمحال وبختیاری، این سازمان از27 خرداد به مدت یک هفته وبا هدف احیاء و الگو گیری ازتلاشهای خالصانه، شبانه روزی و خستگی ناپذیر جهادگران در مناطق روستایی به ویژه در نقاط محروم و دور افتاده، "رزمایش «بسیج کشاورزی،جهاد خدمت» برگزار نمود.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: در این رزمایش  مهندسین جهادی در گروه های 3تا7 نفره سازماندهی و هرگروه به نام یکی از شهدای عزیزاستان نام گذاری و متبرک گردید و پس از هماهنگی های لازم با نواحی مقاومت، مدیریت های جهاد شهرستان، دهیاران، کشاورزان و...، به مناطق مختلف استان اعزام گردیدند و در قالب های مختلف؛ برگزاری کلاس های آموزشی، محدودیت یابی و مشاوره  نسبت به خدمات رسانی در مناطق مختلف استان اقدام کردند.

 رحیمی افزود: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در کنار ماموریت های فرهنگی و تربیتی، علمی و آموزشی، اقدامات موثری را نیز درحال انجام دارد و یکی ازماموریت‌های مهم و اساسی بسیج مهندسین کشاورزی اجرای"طرح ملی بسیج همگام با کشاورز"است که خود به عنوان اقدام عملی درتحقق اقتصاد مقاومتی است، چرا که به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)؛ دانش‌بنیان شدن بخش های مهم اقتصادی یکی از ده اقدام اساسی برای نجات اقتصاد کشور به شمار می‌رود و این گامی است که طی چند سال گذشته این سازمان دردستورکار دارد و بحمد الله در این طرح با پوشش دادن سهم قابل توجهی از روستاها وشهرها که سهم قابل توجهی در تولید دارند ، توفیقات مهم واثر بخشی را داشته است .

وی گفت: هدف مهم از اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز؛ ارتقاء بهروری منابع تولید، تولید محصول سالم و کاهش فاصله بین متوسط عملکرد کشاورزان با عملکرد کشاورزان نمونه است.

این مقام مسول افزود: هم اکنون در کشور ما، در محصولات مختلف فاصله عملکرد یک کشاورز نمونه با متوسط عملکرد کشاورزان همان منطقه فاصله دو تا چهارده برابر است.

وی تصریح کرد: ایجاد زمینه ای برای آشنایی فارغ‌التحصیلان به عرصه‌های کار و تولید در بخش‌های کشاورزی ودامپروری از دیگر اقدامات بسیج مهندسین کشاورزی به شمار می رود.

ارسال نظرات