نماینده بزرگترین حوزه انتخابی کشور گفت: مواضع مقتدرانه رهبری تمام معادلات غرب را بهم ریخت و این موضع گیری را هم حضرت امام(ره) در سال های 42،43،57 و در جنگ تحمیلی هم داشت و نتیجه گرفت.
کد خبر: ۹۱۵۱۶۳۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از صبح بافق؛ یادمان آبرومحله و شهید شاخص منطقه سبزدشت، سردار شهید محمدمهدی ابوطالبی و ۲۰ شهید روستا‌های باجگان و حسین آباد با حضور جمعی از مسئولین، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مردم شهید پرور منطقه سبزدشت شب گذشته در محل گلزار شهدای روستای باجگان برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا صباغیان بافقی نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور گفت: باید به این سوال جواب دهیم که شهدا برای چه و باچه هدفی به جبهه‌ها رفته و شهید شدند؟ و چه چیزی را به سپرده و امروز مسئولیت ما چیست؟ و چه وظیفه وجوابی برای خانواده‌های شهدا داریم؟

وی در ادامه افزود: ما که نماینده مردم هستیم وظیفه سنگینی داریم و باید به اهداف شهدا نزدیک شویم واگر هر مسئولی یک تناسبی را ایجاد و اهدافی که شهدا داشتند را با اهدافی که امروز دنبال می‌کنیم بررسی کند به این نتیجه می‌رسیم که آیا ما یاد شهدا را گرامی می‌داریم یا اینکه فقط حرف می‌زنیم.

صباغیان اظهار داشت: احساس می‌کنم فاصله زیادی داریم ومتاسفانه از اهداف بلند فاصله گرفتیم و هرچه آسیب و ضربه‌ای می‌بینیم به خاطر فاصله‌ای است که گرفتیم و هرجا موفقیتی بوده به خاطر فاصله نگرفتن از اهداف شهدا بوده است.

وی به موضع گیری مقام معظم رهبری در مقابل ارسال نامه رئیس جمهور آمریکا توسط نخست وزیر ژاپن اشاره و بیان داشت: در این چندسال گذشته بحث تعامل با امریکا و غرب مطرح شد، ولی چون از اصول اصلی فاصله گرفته شد نتیجه‌ای نگرفتیم، برجام را امضاء کردیم هرچه خواستند و گفتند زودتر به آن‌ها دادیم، ولی طرف مقابل استکبار یعنی زورگو است. نسخه استکبار جلوی آن ایستادن است، ولی ما این موضوع را فراموش و این فراموشی میوه ومحصول آن عمل نکردن به راه و روش و هدف شهدا بود.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز در اوج تحریم اقتصادی و مشکلات قرار داریم، ترامپ در دور قبل که بحث مذاکره رامطرح کرد چند کشورعربی را واسطه و برجام را امضا، ولی نتیجه‌ای نگرفتیم. در دور جدید نیز کشور پیشرفته‌ای به نام ژاپن را فرستاد و از قبل ازهم ایران را تهدید کرد، ولی یک موضع اقتدارگونه مقام معظم رهبری و نحوه صحبت ایشان کل تحلیل‌ها ومعادلات آن‌ها را بهم ریخت. این موضع گیری را هم حضرت امام (ره) در سال‌های ۴۲،۴۳،۵۷ و در جنگ تحمیلی هم داشت و نتیجه گرفت.

صباغیان در پایان گفت: یکی از اهداف شهدا موضع گیری قاطع در برابر دشمن است در بعضی از زمینه‌ها از آن‌ها فاصله گرفتیم و داریم ضربه هم می‌خوریم و باید نقاط ضعف خود را تقویت کنیم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات