بهرام نصراللهی زاده در نشست با شورای دانشگاه کردستان اظهار داشت: برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های ملی و بین المللی به میزبانی این دانشگاه در راستای کمک به توسعه، اجرای هدف‌های آموزشی و پژوهشی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۱۶۳۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  وی با اشاره به تجمیع اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان اضافه کرد: کردستان اولین استانی است که کارگروه آموزشی و پژوهشی را راه اندازی کرده است.

وی بیان کرد: اعتبار لازم برای احداث خوابگاه ۴۰۰ نفره دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه کردستان تامین می‌شود.

نصراللهی زاده اضافه کرد: سهم یک درصدی اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی را که پارسال حدود پنج میلیارد ریال بود به این کارگروه اختصاص یافت تا در اختیار طرح‌های پژوهشی دانشگاه قرار گیرد.

وی به تحصیل ۴۷۰ دانشجوی دکترا در دانشگاه کردستان اشاره کرد و افزود: ۴۷۰ رساله علمی نقش ارزشمندی را در جهت دهی به توسعه استان ایفا می‌کند که نباید از آن غافل شد.

رئیس سازمان برنامه وبودجه کردستان اضافه کرد: هم اکنون کلینیک صنعت در استان برای عارضه یابی واحد‌های تولیدی و صنعتی فعالیت می‌کند که تیمی از اساتید و دانشجویان مرتبط می‌توانند بخش صنعت را برای حل معضلات یاری دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح مطالعه توسعه و اشتغالزایی در ۱۶۷ روستای استان به مسئولین دانشگاه کردستان پیشنهاد کرد تا کلینیک توسعه روستایی را در دانشگاه راه اندازی و به پیشبرد اجرای این طرح در استان کمک کنند.

دیگر پیشنهاد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، این بود که ناحیه فناوری در دانشگاه کردستان ایجاد شود تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند با فعالیت در این ناحیه، در تجاری سازی محصولات خود سریع‌تر عمل کنند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات