گزارش تصویری:

دسته عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در بندر آستارا

مردم آستارا در سالروز شهادت امام صادق (ع) با راه اندازی دسته‌های عزاداری در خیابان‌های این شهر سوگواری کردند.
کد خبر: ۹۱۵۱۵۷۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از آستارا، مردم شیعه و سنی آستارا در سالروز شهادت امام صادق (ع) با راه اندازی دسته‌های عزاداری در خیابان‌های این شهر سوگواری کردند.

سوگواران صادق آل محمد (ص) روز شنبه از مقابل سپاه ناحیه آستارا تا مسجد امام جعفر صادق (ع) این شهرستان به سینه زنی و عزاداری خیابانی پرداخته و با بر افراشتن پرچم‌های عزا عشق و علاقه خود را به اهل بیت پیامبر خدا (ص) نشان دادند.

حضور تعدادی از شیعیان جمهوری آذربایجان، برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات بین عزاداران، مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع) از دیگر بخش‌های این آئین بود.

خبرگزاری بسیج - آرش جوهری



امام جمعه آستارا در آیین عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد جعفر صادق (ع) این شهرستان فضیلت این امام بزرگوار را در نزد شیعه و غیر شیعه والا دانست و گفت: امام جعفر صادق (ع) در نزد شیعیان و علمای اهل تسنن نیز گرامی داشته می‌شوند و مقام این بزرگوار در کتب مختلف به مراتب آورده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا مسیر رسیدن به خداوند را یکی دانسته و عنوان کرد: راه مستقیم یکی بوده و خداوند ما را در این مسیر ثابت قدم نگه می‌دارد، متاسفانه جامعه اسلامی به واسطه رفتن به راه‌ها و مذاهب مختلف اسلام را چند تکه کردند و ترویج این قضیه بعد از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) اتفاق افتاد.

حافظ‌نیا راه مستقیم را پیروی از ولایت و مسیر علی بن ابیطالب (ع) دانست و بیان کرد: جامعه اسلامی نباید به سوی راه‌های مختلف حرکت کند و در زمان انقلاب اسلامی نیز عده‌ای به راه‌های مختلف رفته و برای کشور و نظام هزینه درست کردند.

وی حرکت در مسیر ولایت را نشان از آگاهی دانست و تصریح کرد: فتنه ۸۸ فراموش شدنی نیست، آسیبی که این فتنه بر سر کشور آورد هنوز هم باقی است، عدم پیروی از ولایت این‌ها را دچار بلا کرده و عده‌ای نیز ادعای پیروی از ولایت را در می‌آورند و به اصطلاح "ولایت شعار" و نه ولایتمدار هستند.

استاد حوزه علمیه اعمال انسان ولایت مدار را بر اساس سیره و روش مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: عده‌ای شعار اطاعت از رهبری داده، ولی هر دو پایش می‌لنگد، نباید گول انسان‌های ولایت شعار را خورد به خصوص در انتخابات اخیر حواسمان باید به این افراد باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا ادامه داد: اگر ولایتمدار هستید نباید آبروی یکدیگر را بریزید، چرا رقیب انتخاباتی خود را آمریکایی می‌دانید؟ مردم! به سمت این افراد نرفته و ببینید کدام مسئول در عمل ولایتمدار بوده و به طور یقین مشروعیت مسئولین در کشور به ولایت فقیه است، مسئولی که مشروعیتش از ولایت فقیه بوده حق حرکت در مسیر دیگر و موضع‌گیری در مقابل حضرت آقا را ندارد.

حافظ نیا نیاز امروز کشور را جهاد و تلاش شبانه‌روزی مسئولین دانست و گفت: چرا از کشور ژاپن تعریف کرده، ولی خودتان کار نمی‌کنید؟ چرا برخی از مسئولین تنبلی کرده و تلاش نمی‌کنند؟ مردم در فشار اقتصادی بوده و مسئولین نباید کم کاری بکنند، امروز ایران هیمنه آمریکا را شکسته است، در کدام کشور دنیا کسی مانند رهبر معظم انقلاب با آمریکا به این شکل و از موضع برتر صحبت می‌کنند؟ اکنون زمان خواب نیست، قوای سه‌گانه باید تلاش کرده و این اندازه تلاش برای حل مشکلات مردم کافی نیست.

انتهای پیام/



ارسال نظرات