خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان غربی:

بمباران شیمیایی اوج ددمنشی استکبار است

استاندار آذربایجان غربی گفت: بمباران شیمیایی اوج ددمنشی استکبار جهانی است.
کد خبر: ۹۱۵۱۴۷۷
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، محمدمهدی شهریاری در مراسم سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت که در سالن یادمان شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از سلاح شیمیایی خود بیانگر ماهیت واقعی دشمنان است.

وی با بیان اینکه هفتم تیر مصادف با سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی مردم بی‌دفاع و مظلوم سردشت است، ادامه داد: به‌حق این روز توسط جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: امروز سالگرد گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان غیوری است که صدای مظلومیت آنان بر تارک تاریخ نقش بسته است.

شهریاری افزود: اگرچه هنوز که هنوز است مصدومان شیمیایی به سرفه‌های دردناک خونی، زخم‌هایی که سر باز می‌کند، تب‌های شبانه و رعشه‌های گاه به گاه عادت کرده‌اند، اما بغض کسانی که در این واقعه تلخ به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند، راه گلو را بر هر خانواده سردشتی می‌بندد.

وی تصریح کرد: زمان، سال‌هاست که برای بازماندگان بمباران شیمیایی سردشت مرده است و نمی‌گذرد، نفس سردشت هنوز تنگ است، آذربایجان غربی این کهن دیار عرصه مقاومت و ایثار با فرهنگی غنی و تاریخ‌ساز در هشت سال دفاع مقدس همواره نقشی بی‌بدیل داشته و اقوام و ادیان این سرزمین در دفاع از ایران رشادت‌هایی ماندگار خلق کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات