خبرهای داغ:
امام جمعه مرند ضرورت فوری گام دوم انقلاب اسلامی ایران را مبارزه با انواع فسادها در کشور دانست.
کد خبر: ۹۱۵۱۴۷۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام علی نعمت زاده، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرند که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بعد از ۴۰ سال عزت و شکوه، دشمنان را تحقیر کرده و به سربلندی رسیده است.

وی با انتقاد از قانون شکنی برخی در کشور افزود: وارد دهه پنجم انقلاب اسلامی شده ایم که ضرورت فوری کشور مبارزه با انواع و تمام مفاسد است، برخی با قانون شکنی ارزش‌های الهی را نادیده می‌گیرند و وقتی پلیس با آنها برخورد می‌کند فیلم آن را منتشر می‌کنند، در کجای دنیا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟

حجت الاسلام نعمت زاده ادامه داد: مگر می‌شود در کشور اسلامی، دین و فرهنگ و حرمت مردم و قانون خداوند توسط عده‌ای نادان و هرزه و با هدایت خارج، نادیده گرفته شود؟ برخی مسئولان در این گونه اقدامات نقش دارند و باید خود را جمع و جور کنند.

حجت الاسلام  نعمت زاده تاکید کرد: کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با حکومت‌های دنیا، بسیار پاک‌تر هستند، اگر در جمهوری اسلامی گله‌ای داریم برای این است که ملاک حکومت، حکومت دینی امیرالمومنین(ع) است.

وی تاکید کرد: همه باید به عدالت تن دهیم، مسئولین هم باید بیشتر مراقب باشند چرا که قدرت بستر انواع فسادهاست، آنها نباید در اجرای قانون و عدالت کوتاهی کنند.

حجت الاسلام نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یاران وی اشاره کرد و گفت: آیت الله بهشتی معمار دستگاه قضائی انقلاب اسلامی است، رهبر انقلاب اسلامی نیز در دیدار اخیر با رئیس قوه قضائیه، به طور شفاف انتظارشان را بیان کردند.

امام جمعه مرند مبارزه با فساد را جزو نیازهای اولیه جامعه دانست و افزود: تحول کوتاه مدت و دراز مدت، یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از رئیس قوه قضائیه بود، قضات نیز باید ضمن اقتدار با نرمش با مردم برخورد کنند.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه پیشانی عدالت و اعتماد و امنیت مردم است، امروز لازمه ادامه وفاداری و همراهی مردم و شرط ادامه نفوذ و اقتدار نظام در دنیا و منطقه، مبارزه جدی با فساد است.

حجت الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: اعتماد مجدد مردم به دستگاه و تشکیلات قضای کشور بازگشته است، اما این مقدار کافی نیست و باید نسبت به جلب بیشتر اعتماد مردم به عدالت گستری تلاش کرد.

وی همچنین به سالروز بمباران شیمیایی سردشت اشاره کرد و گفت: بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعثی عراق و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا از اقدامات ننگین استکبار است.

حجت الاسلام نعمت زاده افزود: بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران، مسئولین دولت آمریکا دست و پای خود را گم کرده و از اقتدار نظامی ایران درس گرفتند.

امام جمعه مرند با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با دم شیر بازی نکنند، خاطرنشان کرد: پیشرفته‌ترین هواپیمای آمریکا توسط ایران سرنگون شد و ترامپ هیچ غلطی نتوانست بکند و حتی از اینکه ایران اقدام به سرنگونی هواپیمایی مسافربری آمریکا نکرد تشکر کرد.

حجت الاسلام نعمت زاده سرنگونی پهپاد آمریکایی با موشک کاملاً ایرانی، نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران بود.

وی در بخش دیگری با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد: باید با تبعیت کامل از مکتب جعفری، مایه سربلندی و روسفیدی مکتب شیعه شویم، امام صادق(ع) بعد از امام عصر، بیشترین عمر را کرده و به شیخ الائمه معروف است.

امام جمعه مرند افزود: امام صادق(ع) در عصر طلایی پی ریزی فرهنگ اسلام ناب می‌زیست و تمام اصول و فروع اسلامی، توسط ایشان و شاگردان امام صادق(ع) تبیین شده است.

حجت الاسلام نعمت زاده ادامه داد: همه مذاهب اسلامی مدیون امام صادق(ع) هستند چراکه هر چه به نام اسلام داریم توسط ایشان و شاگردان امام صادق(ع) پایه گذاری شده است.

وی همچنین به سالروز میلاد حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برکتی برای ایران اسلامی است، دختران و زنان باید در عمل و رفتار، از ایشان الگو بگیرند.

امام جمعه مرند همچنین سالروز رحلت علامه امینی و سالگرد شهادت آیت الله صدوقی شهید محراب را گرامی داشت و گفت: امنیت امروز مردم ایران و انقلاب اسلامی، مدیون خون شهداست که باید شکرگذار این نعمت الهی باشیم.

ارسال نظرات