خبرهای داغ:
رئیس دادگستری مراغه با تاکید بر لزوم توجه خانواده ها بر رفع مشکلات اجتماعی گفت: افزایش پرونده های طلاق و مطالبه مهریه های سنگین در محاکم قضایی نگران کننده و زنگ خطر برای خانواده هاست.
کد خبر: ۹۱۵۱۴۶۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

افزایش پرونده های طلاق در محاکم قضایی نگران کننده و زنگ خطر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حبیب قنبرزاده روز جمعه در جمع مردم مراغه در مسجد جامع این شهرستان افزود: متاسفانه در سال های اخیر، پرونده های طلاق، مهریه، حق نفقه و ترک خانواده توسط زوجین در دادسراها در حال افزایش است.
وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود در محاکم قضایی این شهرستان، آمار پرونده های طلاق در دادگاه های خانواده از ۹۴۷ فقره به یک هزار و ۳۸ فقره افزایش یافته که نگران کننده است.
قنبرزاده اضافه کرد: پیامد طلاق در جامعه، کودکان و فرزندان طلاق و نیز افزایش میزان بزهکاری و آسیب های اجتماعی بوده است که باید به آن توجه شود.
وی گفت: زوجین در پرونده های طلاق متاسفانه بهترین دوران و روزهای زندگی خود را پشت در دادگاه ها و محاکم قضایی سپری می کنند و این امر برازنده جامعه اسلامی نیست.
قنبرزاده افزود: وجود مهریه های سنگین تاکنون نتوانسته مانع از طلاق و زمینه ساز خوشبختی و تداوم زندگی برای زوجین نشده و نخواهد شد.
وی ادامه داد: برای پیشگیری از طلاق و آسیب های اجتماعی حاصل از آن، بزرگان و ریش سفیدان خانواده ها مانع از عقد با مهریه های سنگین و تجمل گرایی شوند.
قنبرزاده اضافه کرد: خانواده ها و زوجین برای جلوگیری از بروز مشکلات خانوادگی از کارشناسان و نظرات بزرگان در این راستا بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه احقاق حقوق عامه مردم، اجرای عدالت و پیشگیری از جرائم از اولویت های دستگاه قضایی است گفت: با تلاش محاکم قضایی و ضابطان قضایی به ویژه نیروی انتظامی، میزان وقوع جرائم سرقت در این شهرستان کاهش یافته است.
قنبرزاده افزود: دستگاه قضائی و پلیس همواره با قاطعیت با جرائم و مزاحمان نوامیس و کسب و کار مردم برخورد کرده و در تامین امنیت کشور تلاش و مجاهدت می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها