فرمانده سپاه قدس گیلان در نشست هم اندیشی راویان مطرح کرد:

راوی باید منظومه دفاع مقدس را درک کرده باشد

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه راوی باید نخست منظومه دفاع مقدس را فهمیده باشد و سپس اقدام به خاطره گویی نماید گفت: چیدمان زندگی ما باید بر اساس سیره عملی شهدا باشد.
کد خبر: ۹۱۵۱۴۲۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، جلسه صمیمانه هم اندیشی اعضای ستاد کنگره شهدای گیلان با انجمن راویان استان باحضور سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان در سالن جلسات ستاد کنگره برگزار شد.

سردار محمد عبدالله پور در این جلسه با بیان اینکه راوی باید نخست منظومه دفاع مقدس را فهمیده باشد و سپس اقدام به خاطره گویی نماید اظهار کرد: چیدمان زندگی ما باید بر اساس سیره عملی شهدا باشد.
 
فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: حرف و عمل راوی باید باهم هماهنگ باشد و هرگاه سخن از شهدا به میان می‌آید، کردار نیز باید بر مشی شهدا منطبق باشد.

وی با اشاره به اینکه راوی دفاع مقدس باید بر دو عنصر زمان و مکان توامان توجه ویژه داشته باشد افزود: این مسئله باعث می شود اثرگذاری سخنانش بیشتر شود و اقتضائات زمانی و مکانی شنونده را در نظر بگیرد.

عبدالله پور با اشاره به بکارگیری ابتکارات در حوزه روایتگری اظهار داشت: دستورالعمل‌های عرصه روایتگری برای رسیدن به فضایی مشترک است، اما این هنر راوی است که با استفاده از خلاقیت بتواند حقیقت دفاع مقدس را با شیوه‌ای نوین به شنوندگان و بینندگان عرضه کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان هنر برقراری ارتباط با جوانان حاضر در کاروان‌های راهیان نور را اصلی اساسی برشمرد و خاطر نشان کرد: راوی باید با دانش روز و علم به فضای مجازی زمینه سازی ذهنی لازم را برای جوانان فراهم آورد تا ضمیر مستعدشان آماده دریافت حقایق و خاطرات دفاع مقدس شود.

در این نشست از اعضای انجمن راویان خواسته شد علی رغم آنکه اولویت با راویانی است که جنگ و دفاع مقدس را درک کرده باشند، اما بیش از پیش به پرورش راویان جوان بها داده شود و حتی برا کاروان‌های خواهران از راویان خواهر استفاده شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات