خبرهای داغ:
کاردیولوژیست ترکیه ای:

متخصصان ایرانی تحریم های دارویی و تجهیزات پزشکی را خواهند شکست

کاردیولوژیست دپارتمان قلب کوشویولو ترکیه با اشاره به تحریم های آمریکا گفت: با شناختی که از توانمندی متخصصان ایرانی دارم آنها سد تحریم های تحریم‌های ناعادلانه امریکا در حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی را خواهند شکست.
کد خبر: ۹۱۵۱۴۱۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، پروفسور جهانگیر کایماز در حاشیه سومین کنگره بین المللی بیماریهای عروق ریوی در تبریز افزود: در طی ماههای گذشته بر اثر تحریم‌های صورت گرفته امریکا علیه ایران در دو حوزه مهم اقتصادی و دارویی ایران در تنگنا قرار گرفته است .
وی ادامه داد: با توجه به توان علمی و تلاش های متخصصان ایرانی باور دارم ایران در مقابل این نا عدالتی ها خواهد ایستاد و روز به روز با تکیه بر توان داخلی در عرصه‌های پزشکی پیشرفت‌های خوبی خواهد داشت.
وی با اشاره به توان تولید داروهای خاص بیماران ریوی در داخل ایران گفت: با وجود اینکه کپی برداری از داروهای اختصاصی این بیماری ها بسیار سخت است امروز شاهد هستیم که متخصصان ایرانی توانسته اند داروها را در داخل کشور تولید کنند.
وی اظهار داشت: برخی از داروهای خارجی که هنوز در کشور ترکیه رونمایی نشده است سال هااست در ایران مورد استفاده قرار می گیرد و نکته قابل تامل تولید برخی از داروهای مهم در داخل کشور ایران است.
کایماز، تعاملات علمی بین متخصصان بیماریهای عروقی ریوی ترکیه و ایران را از نتایج برگزاری دو دوره گذشته این کنگره دانست و گفت: طول ۵ سال گذشته شاهد ارتقاء کمی و کیفی کنگره بین المللی بیماری های عروق ریوی در تبریز هستیم امسال به همراه چهار تن دیگر از همکارانم از کشور ترکیه در این کنگره حضور یافتیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد همکاری‌های بیشتر علمی و تخصصی با متخصصان کشور ایران در این حوزه باشیم.
کاردیولوژیست دپارتمان قلب کوشویولو ترکیه
وی خاطر نشان کرد: این کنگره زمینه مناسبی را برای تعامل متخصصان بین‌المللی فراهم کرده است به طوری که شخص من با یکی از برجسته‌ترین متخصصان بیماریهای عروق ریوی در این کنگره به صورت چهره به چهره بحث‌های امروز این بیماریها را داشتیم و این فرصت کمتر در دیگر کنگره ها به دست می آید.
کایماز با اشاره به پیشرفت متخصصان ایرانی در زمینه بیماری های عروق ریوی گفت: پزشکان ایرانی نام آور بسیاری در این عرصه فعال هستند که از آن جمله میتوان به پروفسور رشیدی اشاره کرد که در سطح جهان حرف برای گفتن دارند و در کنگره های جهانی جزو سخنرانان اصلی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها