خبرهای داغ:
نیازمند آن هستیم که سواد رسانه‌ای خود را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بالا برده و با توجه به سند چشم‌ انداز ایران اسلامی زیرساخت‌های این موضوع مهم را فراهم آوریم تا در آینده جامعه‌ای پویا وزنده داشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۵۱۴۰۹
|
۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبر گزاری بسیج از فلاورجان ، مجتبی سهرابی رئیس اداره آموزش‌وپرورش پیربکران در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون عملکرد این اداره در طرح کشوری کرامت  که به مناسبت هفته  مبارزه  با مواد مخدربر گزار گردید اذعان نمود: دوره تربیت مربی با موضوع مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب ها با همکاری اداره دادگستری کل استان اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ۲۰ مربی آموزش دیدند و طرح با همکاری ۲۰ مربی در سطح منطقه آغاز شد و ۲۰۰ فرهنگی درزمینه آسیب‌های اجتماعی آموزش دادند.

وی در  ادامه با بیان اینکه طرح وفا از طرح های ابتکاری آموزش و پرورش پیربکران در حوزه آسیب‌های اجتماعی است تصریح کرد :. وفا به اختصار یعنی والدین آگاه، فرزندان ایمن است که هدف این طرح  شناسایی و مهارت برنامه‌ریزی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی است و این طرح برای برای پایه های اول، هفتم و دهم برگزار شد.

وی  در ادامه  افزود :در طرح وفا ۳۳۰۰ نفر از والدین و ۲۰۰۰ دانش آموز مورد در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد تأکید قرار گرفتند

سهرابی درادامه نیز از برگزاری جلسات  آسیب های اجتماعی آموزش برای دانش آموزان و اولیا خبرداد و اذعان داشت :جهت توانمندسازی دانش آموزان و اولیا در آسیب های اجتماعی در  دوره دوم ابتدایی و دوره های اول و دوم متوسطه ۶۴۳۱ نفر دانش آموز و ۱۳۰۰۰ اولیا مورد آموزش قرار گرفتند.

وی درادامه افزود: برای اولین بار کارگاه تربیت در عصر جدید در موضوع فضای مجازی در این بخش شکل گرفت؛ چراکه امروزه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در بحث تعلیم و تربیت با آن مواجه خواهیم بود موضوع فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی آن بوده که قطعاً می‌تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد که این مهم برای آموزش‌و پرورش پیربکران موردتوجه ویژه قرار گرفت.

سهرابیخاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم دیگر در بخش سنجش سلامت دانش آموزان موضوع بهداشت فردی و جسمی بوده است که در این زمینه سعی کردیم با بررسی‌های فراوان و اقدامات درمانی مطلوب در حد وسع آسیب‌های احتمالی را کاهش داده و به‌سلامت دانش آموزان و اولیاء آنان کمک ویژه گردد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش پیربکران درادامه افزود: نیازمند آن هستیم که سواد رسانه‌ای خود را برای مقابله  با  آسیب‌های اجتماعی بالا برده و با توجه به سند چشم‌ انداز ایران اسلامی زیرساخت‌های این موضوع مهم را فراهم آوریم تا در آینده جامعه‌ای پویا وزنده داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: در بحث رسانه و آگاهی‌های والدین نسبت به آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی صورت گرفته، اما باز می‌طلبد که اصحاب رسانه  ویژه در این موضوع بیش از گذشته فعالیت خود را  جهت ارتقای آگاهی عموم مردم انجام دهند.

سهرابی در پاسخ به اینکه طرح کرامت تا چه میزان در سطح شهرستان مؤثر واقع‌ شده است، خاطرنشان کرد:همواره اگر موضوعی در قالب طرح در جامعه مورد بررسی قرار گیرد، حساسیت بیشتری ایجاد خواهد شد که موضوع طرح کرامت نیز در شهرستان فلاورجان نیز برانگیختگی خوبی ایجاد کرد و هماهنگی خوبی بین نهادهای مختلف در این موضوع صورت گرفت، اما باز نسبت به آنچه انتظار می‌رفت قطعاً نقاط ضعفی نیز وجود داشت تا نقطه آرمانی مطلوب فاصله بسیاری به وجود آمد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش بخش پیربکران در ادامه  افزود : محیط مناسب برای شادی و سرگرمی خانواده‌ها نیز می‌تواند مؤثر باشد و افرادی که اکثراً در منزل هستند باوجود آمار بالای بیکاری به سراغ فضای مجازی می‌روند و با این‌که این فضا یک تهدید و فرصت محسوب می‌شود اما بیشتر جنبه تهدید این فضا سراغ خانواده می‌آید که این موضوع مناسب نیست.

وی در ادامه بیان نمود : گاهی جوانان را به دلیل به انحراف کشیده شدن مقصر می‌دانند، اما زمانی که مسائل واکاوی می‌شود مشاهده‌ شده که این فرد به دلیل عدم کسب موفقیت در کسب شغل مناسب، ازدواج، تحصیل و عدم تخلیه هیجانات، دچار خلأ عاطفی شده و درنهایت توسط یک عامل و یا زمینه، آسیب‎‌پذیر می‌شود.

سهرابی در ادامه گفت: یکی از موضوعات مهم دیگری که می‌توان در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به آن اشاره کرد کلینیک مشاوره پیوند و مرکز مشاوره تحصیلی است که اکثر دانش آموزان و اولیای آن‌ها در موضوع فعالیت‌های اجتماعی و آسیب‌های آن موردبررسی قرار گرفتند؛ چراکه اگر در بحث آسیب‌های اجتماعی طرح و برنامه‌ ریزی مطلوب صورت گیرد و این به این موضوع اهمیت داده شود قطعاً دستاوردها ی بزرگی که گاه اتفاق می‌افتد بیش از گذشته خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی جامعه هدف آموزش‌وپرورش بخش پیربکران جهت آموزش پیشگیری ها اولیا، دانش آموزان و فرهنگیان بوده اند خاطرنشان کرد: به توفیق الهی توانستیم جامعه آماری بالایی از دانش آموزان و اولیاء نسبت به آسیب‌های اجتماعی را آگاه‌ کنیم که امید آن داریم در سال جدید تحصیلی بتوان فعالیت‌های گذشته خود نسبت به موضوع مهم آسیب‌های اجتماعی را افزایش داده و نگاه ویژه‌تری شکل گیرد.

گفتنی است طرح کرامت که از سال ۱۳۹۶ به طور پایلوت کشوری درشهرستان  فلاورجان با  هدف حضورهمه  جانبه آحاد مردم در راستای مبارزه با مواد مخدر از طریق بستر سازی فرهنگی گفتمان سازی و برانگیختگی عمومی ارشاد و اتمام حجت ها در درمان معتادین، برخورد با فروشندگان با قاچاقچیان و توانمندسازی معتادین پاک شده و خانواده ایشان است اجرا شده است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها