خبرهای داغ:
مسئول کمیته برگزاری یادواره 40 شهید فامیل:

نخستین یادواره ۴۰ شهید فامیل در اصفهان برگزار می‌شود

نخستین یادواره ۴۰ شهید فامیل (طالخونچه‌ای‌ها) با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدایی که با یکدیگر نسبت فامیلی دارند، در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۱۳۹۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل ازروابط عمومی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) نخستین یادواره 40 شهید فامیل (طالخونچه‌ای‌ها) در اصفهان برگزار می‌شود.

محمد حسین‌پور، مسئول کمیته برگزاری یادواره 40 شهید فامیل درباره برگزاری این یادواره اظهار داشت: نخستین یادواره 40 شهید فامیل (طالخونچه‌ای‌ها) با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدایی که با یکدیگر نسبت فامیلی دارند، در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهر اصفهان برگزار می‌شود، قبور مطهر 10 تن از این شهدا در گلزار شهدای شهر طالخونچه و 30 تن دیگر در گلستان شهدای شهر اصفهان است.

وی با بیان این‌که در فروردین ماه سال جاری کمیته‌ای با هدف بزرگداشت یاد و خاطره شهدای فامیل ایجاد شد، خاطرنشان کرد: این یادواره در قالب چند کمیته برگزار می‌شود که کمیته متشکل از جوانان و نوجوانان وظیفه اصلی برگزاری این مراسم را بر عهده دارند، با توجه به این‌که این جوانان 15 تا 20 ساله در زمان جنگ تحمیلی حضور نداشته و دوران دفاع مقدس را احساس نکردند بر آن شدیم که جوانان امروزی را با شهدای اسلام آشنا کنیم.

مسئول کمیته برگزاری یادواره 40 شهید فامیل در ادامه گفت: هدف اصلی برگزاری این یادواره تکریم پدران و مادران 40 شهید این یادواره است تا با حفظ عزت خانواده این شهدای گرانقدر صله رحمی نیز میان خانواده شهدا انجام گیرد.

وی با بیان این‌که در یادواره‌هایی که معمولاً در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها صورت می‌گیرد سپاه و بسیج به عنوان متولیان امر هستند، اظهار داشت: در این یادواره از هر یک از اعضای فامیل کمک گرفته شده و سعی بر این است تا با برگزاری این یادواره خانواده‌های شهدا در سطح استان و کشور با برگزاری یادواره‌هایی حتی به صورت مختصر یاد و خاطره شهدای خانواده خود را گرامی داشته تا نسل جوان با آرمان‌های شهدای دوران دفاع مقدس تجدید پیمان کنند.

حسین‌پور با بیان این‌که حجت‌الاسلام والمسلمین گرجی سخنران ویژه این یادواره است، بیان کرد: سردار مجتبی شیروانیان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، فرماندار اصفهان، امام جمعه شهر طالخونچه، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر طالخونچه و جمعی از مسئولان شهری از میهمانان این مراسم هستند.

مسئول کمیته برگزاری یادواره 40 شهید فامیل با اشاره به این‌که در میان این 40 شهید شهدای مختلفی از طیف‌های متفاوت به چشم می‌خورد، ادامه داد: به عنوان مثال، یک شهیده از قبل انقلاب اسلامی، 2 شهید مدافع حرم، 2 شهید از حادثه مکه در سال 66، 2 شهید از حادثه منا و یک شهید از شهدای مدافع امنیت در این 40 شهید به چشم می‌خورند.

وی با بیان این‌که اعتقاد داریم هر شهید به عنوان یک پرچم افتخار برای فامیل محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: قصد داریم تا با برگزاری این یادواره، جوانان فامیل با 40 جوان شهید و غیور دوران دفاع مقدس آشنا شوند و از پدران و مادران این شهدای گرانقدر به بهترین شکل ممکن قدردانی کنیم.

حسین‌پور در پایان به شهدای شاخص این یادواره اشاره و گفت: سردار شهید اصغر لاوی، سردار شهید محمدرضا ابراهیمی، سردار شهید حسین آقادادی و سردار شهید بهنام موذنی از شهدای شاخص این یادواره هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار