در نخستین کنگره نکوداشت نماینده و معلم شهید علی‌اکبر دهقان در تربت‌جام بیان شد:

هدایت جبهه مقاومت با منطق قرآن و نهج‌البلاغه در دستان رهبری است/شهید مدرس‌ها و دهقان‌ها؛ سرسختانه با جریان‌های نفوذی و انحرافی مقابله می‌کردند/ نطق‌های برخی نمایندگان مجلس؛ صد درصد ضد وحدت ملی، مذهبی، انقلابی و امنیت ملی است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در نخستین کنگره نکوداشت نماینده و معلم شهید علی‌اکبر دهقان در تربت‌جام تأکید کرد: وکلای مجلس باید مانند شهید مدرس‌ها و دهقان‌ها؛ نماینده‌ای در تراز انقلاب اسلامی بوده و در مقابله با دشمنان، جریان‌های نفوذی و انحرافی مواضعی روشن و سرسختانه داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۵۱۳۵۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این محفل شهدایی سردار کریمی قدوسی گفت: حقیقت تجلیل و بزرگداشت مقام و منزلت شهید؛ شناسایی راه حق و اصرار و موضع‌گیری در این مسیر و استقامت ورزیدن در جهت نیل به آرمان‌های والای فرهنگ قرآنیِ ایثار و فداکاری و شهادت است.

با تمسک به سیره و منش شهید دهقان‌ها ریشه برخی نابسامانی‌ها و شبهات کشف می‌شود

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که شهید همچون نورافکن راه را نشان می‌دهد افزود: کنگره نکوداشت شهید دهقان درصدد ترویج سبک زندگی معنوی آن شهید برای نسل‌های آینده و پاسخ به شبهات امروزاست که با تمسک به سیره و منش شهید دهقان‌ها و... ریشه برخی نابسامانی‌ها کشف می‌شود.

کریمی قدوسی بابیان این مطلب که برخلاف نظریه کارشناسان غربی که امسال سال تهدید و بحران برای ایران است تصریح کرد: به کوری چشم دشمنان سال فرصت‌هاست، به‌طوری‌که علاوه بر فتح قله‌های نظامی، علمی و فنّاوری به برکت خون شهدا و رهبری نظام اسلامی ۲۶۳ جاسوس و نفوذی را در جای‌جای ایران وجهان شناسایی و دستگیر وعده‌ای به درک واصل کرد.

وی در همین باره خاطرنشان کرد: نیرو‌های جان‌برکف هوافضای سپاه پاسداران؛ بادانش و قدرت علمی موفق شدند پهباد به‌کلی سری و جاسوسی نظام سرمایه‌داری آمریکا که خود را مظهر علم و فنّاوری دنیا می‌داند را در بدو ورود به فضای ایران اسلامی ساقط کند.

وی ابراز داشت: این‌یک پهباد نبود بلکه یک قدرت جهانی بود که در مقابل اراده ملت ساقط شد و امروز ایران در قله‌های قدرت علمی و فنّاوری و اطلاعاتی اول منطقه قرارداد.

هدایت جبهه مقاومت با منطق قرآن و نهج‌البلاغه در دستان رهبری است

این نماینده مجلس ادامه داد: هدایت جبهه مقاومت با منطق قرآن و نهج‌البلاغه در دستان رهبر معظم انقلاب قرار دارد و با بهره‌گیری از همین منطق نقشه‌های شوم حلقه‌های نفوذ، نرم و نفاق استکبار جهانی را یک‌به‌یک رسوا می‌کند.

کریمی عنوان کرد: شهید دهقان و ۷۲ تن از شهدای فاجعه هفتم تیر و ۱۷ هزار شهید ترور به ما درس قرآنی می‌دهند و یکی از پیام‌های اصلی شهدا بصیرت افزایی و اتحاد با حول محور ولایت‌فقیه است و شهید مدرس‌ها و دهقان‌ها تربیت‌یافتگان مکتب اسلام ناب محمدی و امام راحل بودند و با جریان‌های نفوذی و انحرافی مقابله سرسختانه‌ای داشتند.

وی با اشاره به این‌که امروز هم مدیران در تراز انقلاب داریم که درصد آن‌ها کم‌وزیاد می‌شود و باید در وسط میدان باشند تا فضیلت‌ها حفظ شود تأکید کرد: نمایندگان مجلس باید همچون شهید دهقان بافضیلت و در تراز انقلاب اسلامی باشند و در مقابل دشمنان و انحرافات مواضعی روشن و سرسختانه داشته باشند.

نطق‌های برخی نمایندگان مجلس؛ صد درصد ضد وحدت ملی، مذهبی، انقلابی و امنیت ملی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان با اشاره به این‌که برخی‌ها در همین مجلس کنونی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را با فروپاشی آینده ایران قدرتمند اسلامی شبیه‌سازی می‌کنند بیان داشت: این نمایندگان نخواندند و درنیافتند پیام امام (ره) به گورباچوف را که علت سقوط شما این است که ۷۰ سال فریاد زدید دین افیون توده‌هاست و بالاخره در مقابل دین هم فروپاشیدید.

کریمی قدوسی بزرگ‌ترین خطری که انقلاب، اسلام، ملت، امنیت و اقتصاد ما را تهدید می‌کند خطر برخی جریان‌های نفوذی و انحرافی در بدنه دولت و مجلس است متذکر شد: متأسفانه برخی نمایندگان نطق‌هایی از میز خطابه مجلس بیان می‌کنند که صد درصد ضدانقلابی، ضد وحدت ملی، ضد وحدت مذهبی و ضد امنیت ملی است و خواسته به‌حق مردم از شورای نگهبان اسلامی و قانون اساسی رصد صلاحیت شرایط چنین افرادی برای نامزدی ریاست جمهوری و مجلس و عمل به مُرقانون است.

وی بابیان این‌که هر مسئولی که در حکومت اسلامی مورد وسوسه ثروت، قدرت، نام و شهرت قرار گیرد روزی سقوط خواهد کرد یادآور شد: مدیری باگذشت ۴۰ سال از انقلاب ۳۶ سال آن وزیر و معاون وزیر بوده و خودش اعلام کرده ۱۰۰۰ میلیارد تومان ثروت دارد، چگونه این ثروت را جمع کرده است؟

وی با اشاره به قانون رسیدگی به اموال مسئولان گفت: با بسیج عمومی از مردم خواسته‌شده تا وضعیت مدیران را گزارش دهند و هر مدیری که از راه غیر مشروع اموالی را جمع کرده باشد، همه اموال وی مصادره می‌شود.

در ادامه این محفل معنوی دکتر عزت‌الله دهقان نماینده اسبق مردم این خطه در مجلس و همچنین همسر شهید دهقان خاطراتی را بیان کردند.

گفتنی است: نخستین کنگره نکوداشت شهید علی‌اکبر دهقان اولین نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی که در حادثه تروریستی هفتم تیر به همراه شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام و رهبری به شهادت رسیدند، با پیام رئیس مجلس و حضور مسئولان کشوری، لشکری، استانی، جمعی از نمایندگان فعلی و ادوار گذشته مجلس، فرماندار، امامان جمعه و جماعات، خانواده شهدا، ایثارگران، مسئولان اجرایی، قضایی، امنیتی، نظامی، انتظامی و قشر‌های مختلف مردم شیعه و اهل سنت به همت شورای اسلامی شهر، شهرداری، صندوق قرض‌الحسنه المهدی (عج) و مشارکت دیگر نهاد‌ها و تشکل‌ها باشکوه خاصی در مصلا الغدیر این شهرستان برگزار و در خاتمه از یادمان این شهید والامقام در گلزار شهدای بهشت نبی رونمایی شد.

گزارش از مهدی حسینی
ارسال نظرات
پر بیننده ها