خبرهای داغ:
آرزو یوسفی
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در آیین بزرگداشت شهدای هفتم تیر در بجنورد عنوان کرد:
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، خطر دشمنان پنهان را به مراتب از دشمنان آشکار بیشتر دانست و گفت: حادثه هفتم تیرماه از نوع دشمنی پنهان بود چراکه که عده ای نفوذی با ورود به دستگاه قضاء و تصمیم ساز ما، انسان های بی گناهی را به خون و گلوله کشیدند.
کد خبر: ۹۱۵۱۳۰۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم امروز پنج شنبه (6 تیرماه) در آیین بزرگداشت شهدای هفتم تیر با بیان اینکه بصیرت و آگاهی حرف اول را در یک جامعه دینی می زند، افزود: یکی از مهم ترین ویژگی های کسانی که دعوت به حق می کنند و داعیان الی الله هستند، باید بصیرت باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بصیرت را دارای ابعاد مختلفی همچون بصیرت در خداشناسی، پیامبر شناسی، ولایت شناسی و معادشناسی نام برد و ادامه داد: اگر انسان بصیرت نداشته باشد هیچ کدام از موارد ذکر شده کامل نیست.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، اذعان کرد: هرچند همه موارد ذکر شده در جایگاه اهمیت موضوع قرار دارد اما بحث اصلی ما در رابطه با دشمن شناسی است که بسیار نیاز به بصیرت و آگاهی دارد و بیش از هزارو 500 آیه در قرآن در رابطه با مسئله دشمن شناسی و اقسام و ابزار مقابله با دشمنان است.

وی با بیان اینکه ما دو نوع دشمن آشکار و پنهان داریم، توضیح داد: دشمن آشکار که پرچمی برافراشته دارد؛ زیر همان پرچم فریاد می کشد؛ اهدافش روشن و در دشمنی او ابهامی نیست و آنچه انسان را در مقابل این دشمن به زحمت می اندازد تنها مسئله مقابله با اوست.

آیت الله بوشهری، دشمنی آمریکا با ملت ایران را از نوع دشمنی آشکار خواند که نقاب ها را کنار زده و با تهدید و تحریم علیه ما عربده کشی می کند و افزود: این دشمن حتی با کشورهایی که با او اظهاردوستی می کنند، دشمنی دارد و دشمنی او همیشه علنی است.

امام جمعه قم، نوع دوم دشمنی را دشمنی دانست که به ظاهر پرچم ندارد و آشکارا مقابله نمی کند ولی در پنهان مخالفت می کند؛ این چنین دشمنانی در ظاهر در صف دوستان هستند اما در باطن نقش نفوذی در بین مردم را دارند.

 دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، خطر دشمنان پنهان را به مراتب از دشمنان آشکار بیشتر دانست و گفت: ما در مقابل این نوع دشمن دو مشکل داریم؛ یکی موضوع مبارزه است که باید هرجا او را شناختیم مبارزه کنیم و دومی چون این دشمنی آشکار نیست در جبهه خودی اغواگری می کند و فریب می دهد و با این عمل، بخشی از جامعه را به خود جذب می کند.

وی، حادثه هفتم تیرماه را از نوع دشمنی پنهان دانست که عده ای نفوذی با ورود به دستگاه قضاء و تصمیم ساز ما، انسان های بی گناهی را به خون و گلوله کشیدند و ادامه داد: نفوذی ها در قالب انسان های مومن و متدین و خودی جلوه می کنند اما با رفتارها و موضع گیری های خود، ضربه ای به مراتب کاری تر بر پیکره جامعه وارد می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: مسئله نفاق در جامعه آن روز ما کاری کرد که نزدیک بود انقلاب را به شکست بکشاند که اگر تدبیر امام و اقتدار ملت ایران نبود، معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار ما بود. 

وی ولایت ستیزی را یکی از ویژگی های منافقان و مدیریت درست و انجام کار تشکیلاتی را از ویژگی های شهید بهشتی نام برد و با استناد به آیات قرآن کریم شیطان، کفار، یهود و منافقان را از دشمنان اسلام و مسلمین ذکر کرد.

آیت الله بوشهری در بخش دیگر سخنان خود به طرح معامله قرن اشاره کرد و با بیان اینکه متاسفانه تعدادی از کشورهای اسلامی می خواهند پرونده فلسطین را برای همیشه ببندند، اظهارداشت: آنها می خواهند مردم فلسطین را در یک محدوده محاصره کرده و قدرت مانور را از آنان بگیرند و حتی به سران فلسطین هم حق حمل اسلحه را ندهند؛ اما کشورهای اسلامی و مدافع حقوق بشر اجازه پیاده سازی چنین طرح هایی را به آنان نخواهند داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها