خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: اعتیاد سرمایه های انسانی جامعه را نابود می کند
کد خبر: ۹۱۵۱۲۹۵
|
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، همایش هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، داود محمدی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، صفاپور دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر و جمععی از مسوولان استانی در سالن جلسات شهید امامی استانداری برگزار شد.

زاهدی در این همایش بیان کرد: لذتی که در مواد مخدر وجود دارد، لذت اولیه بوده و تا ابد فرد را درگیر خود می کند.

وی گفت: نفت، سلاح و مواد مخدر سه تجارت عمده جهان هستند و سود سرشاری که مواد مخدر دارد هرنوع ریسکی را برای قاچاقچی قابل تحمل می کند. البته در کنار تشکیلات سازمان مواد مخدر، توزیع کننده و حمل کنندگان بیشتر آسیب می بینند.

استاندار قزوین اظهار کرد: مواد مخدر یک موضوع چند وجهی است. اولا سیاسی بوده و ریشه ورود مواد مخدر به کشور ما نیز سیاسی است.

زاهدی عنوان کرد: عمده مواد مخدر از طریق انگلیسی ها وارد جنوب و جنوب شرقی آسیا شده است. تصاویر موجود از آن زمان نشان دهده آلود کردن حجم گسترده ای از جامعه ما به مواد مخدر بوده است. موضوع مهمتر، کشت مواد محدر در ایران بود که بعدها ممنوع شد اما زمانی جزو زراعت عادی بوده است.

وی افزود: ریشه کار وقتی سیاسی است برطرف کردن آن کار سختی است. اگر همه کشورها و قدرتها در مبارزه با مواد مخدر مصمم بودند، امکان ریشه کنی آن وجود داشت. اما متاسفانه اراده جدی دv این زمینه وجود ندارد چون تجارت بسیار بزرگ و سودآوری است.

استاندار قزوین اضافه کرد: در بعد فرهنگی نیز هرنوع معضل و آسیب اجتماعی که نام ببریم هیچ یک اهمیت اعتیاد را ندارد چرا که این موضوع ریشه بسیاری از آسیبهای اجتماعی کشور ما می باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از آسیبهای اجتماعی قابل بازگشت می باشد اما بازگشت از اعتیاد، بسیار دشوار است و امروز پس از سالها به این نتیجه رسیده ایم که تنها 20 درصد از جامعه معتادین، از اعتیاد باز می گردند.

 

زاهدی گفت: رفتار معتاد موجب ایجاد هنجارها در جامعه می شود و فقط خود فرد معتاد را درگیر نمی کند. مهمترین معضل اجتماعی که هم بعد سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی را تحت تاثیر دارد، اعتیاد است و هر چه تلاش کنیم کم است و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که اعتیاد سرمایه های انسانی جامعه را نابود می کند.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها