حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی؛
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه "ما انقلاب کردیم که دین به کشور وارد شود" گفت: قوه قضائیه مجری و مدافع دین است و در این زمینه با افرادی که به‌دنبال تضعیف دین و نظام هستند و به دین دهان‌کجی می‌کنند، با جدیت برخورد می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۵۱۲۹۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی دقایقی قبل در آیین بزرگداشت هفتم تیر سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش به‌ویژه شهیدان پاک‌نژاد و سالروز شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی (ره) و امام جمعه فقید یزد با اشاره به اینکه تیرماه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران حوادث مختلفی با خود دارد اظهار داشت: این حوادث هیچ زمانی از خاطره‌ها نمی‌رود.
وی خاطرنشان کرد: سالگرد سوءقصد به مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران در ششم تیر سال ۱۳۶۰، سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در هفتم تیرماه، یازدهم تیر سالروز شهادت یار وفادار امام حضرت آیت الله صدوقی، سالگرد سرنگونی هواپیمای مسافربری در ۱۲ تیر ماه ۱۳۶۷ توسط ناوگان آمریکای جنایتکار و شهادت ۲۹۸ سرنشین آن از جمله حوادث جانکاهی است که در این ماه به‌وقوع پیوسته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سؤالی که مطرح می‌شود این است که این‌همه جنایت علیه نظام با چه‌هدفی صورت گرفت و سایر جنایاتی که در پی آن است با چه هدفی انجام می‌شود.
دشمن تحمل خداباوری مقام معظم رهبری و شهید بهشتی و صدوقی را نداشت
خاتمی ادامه داد: این واقعاً یک سؤال است که مگر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، شهید بهشتی و شهید صدوقی (ره) چه کرده بودند و امروز هم شهید خرسند امام جمعه کازرون و طلبه شهید همدانی چه کرده بودند که آن‌ها را این‌چنین در اوج مظلومیت به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه پاسخ این سؤال را قرآن کریم داده است، گفت: از دید قرآن کریم، جرم این افراد خداباوری بود و این جنایتکاران نمی‌توانستند خداباوران را ببینند.
وی افزود: مقام معظم رهبری پیش از انقلاب هیچ آرامشی نداشت و بار‌ها به زندان افتادند، ولی همیشه سردار پابه‌رکاب اسلام بود و به همین دلیل آن‌ها از ایشان عقده بسیاری داشتند و نمی‌توانستند ببینند ایشان پس از انقلاب هم همچنان به‌عنوان یک سردار مدافع اسلام، جلوی دشمن را می‌گیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری به هیچ عنوان خودشان دنبال پست و مقام نبودند گفت: در دیداری که با ایشان داشتم فرمودند: "من حتی نمی‌دانستم که عضو شورای انقلاب هستم و وقتی به‌اصرار و تأکید شهید مطهری در این شورا شرکت کردم فهمیدم که عضو آن هستم".
خاتمی تأکید کرد: در ارتباط با رهبری هم ایشان می‌فرمودند که "وقتی وصیت‌نامه امام خمینی (ره) را در مجلس خبرگان رهبری قرائت می‌کردم به تنها چیزی که فکر نمی‌کردم رهبری خودم بود".
امام جمعه موقت تهران با تصریح به اینکه در طول این سال‌ها مقام معظم رهبری به بهترین نحو ممکن انقلاب را هدایت کردند، به دیدار نخست وزیر ژاپن با ایشان اشاره و اضافه کرد: تمام کارشناسان داخلی و خارجی معتقدند چنین واکنش مقتدرانه‌ای تنها و تنها از یک فرد امکان‌پذیر است و آن مقام معظم رهبری بود.
وی با ابراز اینکه یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران که سبب موفقیت‌های پی‌درپی این نظام اسلامی شده داشتن مقام معظم رهبری است گفت: فتنه‌گران سال ۸۸، مقام معظم رهبری را در حد یک رهبر سیاسی معمولی دیدند و می‌خواستند در این حد پایین بیاورند در حالی که رهبر ما جانشین عام امام زمان (عج) است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه "امروز در ایام ورود مسلم‌بن عقیل به کوفه قرار داریم" گفت: در زمان ورود ایشان به کوفه بیش از ۱۰ هزار نفر به‌استقبالش رفتند، ولی چند روز بعد هیچ کسی در کوفه پشتیبان وی نبود و کسانی که می‌گفتند تا پای جان پشت مسلم‌بن عقیل هستند اصلاً از وی حمایت نکردند.
امام جمعه موقت تهران با اظهار پیروی مردم از ولایت فقیه در عرصه‌های مختلف گفت: مردم ایران، اما همانند مردم آن روز کوفه نبودند و تا پای جان پشتیبان ولایت باقی ماندند.
کسانی که در پی تخریب نهاد ولایت فقیه هستند، خائن به این کشورند
وی با تأکید بر اینکه کسانی که در پی تخریب نهاد ولایت فقیه هستند، خائن به این کشورند افزود: این افراد خائن به کشور، ملت، آرمان‌های امام و شهدا و خائن به اسلام هستند.
خاتمی تصریح کرد: افرادی که عکس امام خمینی (ره) را در دست می‌گیرند، ولی به‌عکس ایشان عمل می‌کنند افرادی هستند که به این نظام و انقلاب خیانت زیادی کرده‌اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با توجه به سالروز شهادت شهید بهشتی گفت: امروز آن خطی را که شهید بهشتی در قوه قضائیه ترسیم کردند آیت‌الله رئیسی دنبال می‌کند.
وی با بیان اینکه سختکوشی یکی از ویژگی‌های بارز آیت الله رئیسی است گفت: نحوه فعالیت ایشان معنای واقعی مدیریت جهادی است و ایشان در طول فعالیت ۱۰۰ روزه خود اقدامات بسیار خوبی انجام دادند که شروع آن از اصلاح دستگاه قضا بوده است.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این قانون «از کجا آورده‌ای» تصویب شده بود، ولی به‌دلایلی معطل مانده بود که آقای رئیسی این قانون را احیا کرد و گفت: "اولین کسی که لیست زندگی و اموالش را به مقام معظم رهبری می‌دهد من هستم و علاوه بر ایشان، به مردم هم ارائه می‌کنم".

قوه قضائیه در حال تقویت اعتماد مردم به نظام است
خاتمی با تأکید بر اینکه این اقدام حرکتی بسیار خوب در ایجاد شفافیت است گفت: الحمدلله الآن قوه قضائیه در حال تقویت اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و مردم می‌بینند که نظام در مبارزه با مفسد اقتصادی جدی است و در این مسیر کله‌گنده و غیر کله‌گنده هم ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه "ما انقلاب کردیم که دین به کشور وارد شود" گفت: قوه قضائیه مجری و مدافع دین است و در این زمینه با افرادی که به‌دنبال تضعیف دین و نظام هستند و به دین دهان‌کجی می‌کنند، با جدیت برخورد می‌کنند.
وی با ابراز اینکه همه نهاد‌ها در انقلاب اسلامی ایران باید مجری امر به معروف و نهی از منکر باشند تأکید کرد: همه آوازه‌هایی که امروز قوه قضائیه دارد، از شهید بهشتی است که این ریل‌گذاری را صورت داد و معلوم است که ایشان را دشمنان تحمل نمی‌کردند و به شهادت رساندند.
امام جمعه موقت تهران به شخصیت شهید صدوقی (ره) اشاره کرد و افزود: ایشان از آغاز انقلاب، علمدار و از بزرگان انقلاب نه‌تن‌ها در استان یزد بلکه در کل کشور بود و اعتمادی که امام خمینی (ره) به ایشان داشت، زبانزد بود.

داعش‌های دهه ۶۰ منافقان بودند
وی با یادآوری اینکه منافقین در دهه ۶۰ بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بیگناه را به کام مرگ کشاندند و به بدترین وضع ممکن شهید کردند اظهار داشت: این افراد از مسئولان نبودند بلکه همه از مردمی بودند که هیچ پناهی نداشتند و تعداد بسیار بالایی از شهدای ترور، زنان و کودکان بودند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه همین منافقان امروز به‌عنوان نوکر بی‌چون‌وچرای آمریکا در حال فعالیت هستند گفت: هم منافقین و هم اربابانشان بدانند که چهره‌های منفور آن‌ها حتی تا نسل‌های بعد هم منفور خواهند بود.

اتاق جنگ علیه مردم یمن در آمریکا هدایت می‌شود
خاتمی با بیان اینکه امروز آمریکای جنایتکار در حال کشتار مردم مظلوم یمن هستند گفت: همین آمریکا و رئیس جمهور جنایتکارش می‌گوید "ما می‌خواستیم در پاسخ به سرنگونی پهپادمان ایران را بزنیم، اما چون انسان‌هایی کشته می‌شدند جلوی این کار را گرفتیم"، در پاسخ باید گفت: "ای نامرد، آیا تو دلت برای انسان‌ها می‌سوزد؟ ".
وی آمریکا را نماد جنایتکاری دانست که در قرآن کریم از آن یاد شده و خداوند آن‌ها را لعن کرده و تصریح کرد: آمریکا دلش برای انسان‌ها نسوخته بلکه این را فهمیده که یکی بزند یکی می‌خورد و می‌داند ایران اسلامی که پهپاد جاسوسی آن‌ها را زده تهدید جدی برای آمریکا هستند و دیگر زمان بزن در رو گذشته است.
مذاکره با آمریکا امروز به‌معنای تسلیم و زیر بار ذلت رفتن است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بعضی از ضعیف النفس‌ها امروز دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند گفت: امروز مذاکره تسلیم است و با توجه به اینکه تسلیم در برابر استکبار و دشمنان جنایتکار ذلت است، ملت ایران به هیچ عنوان زیر بار ذلت نمی‌روند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اظهار اینکه "ما مذاکره را تجربه کردیم و چند سال کشور درگیر مذاکره بود، اما هیچ چیزی عاید کشور نشد گفت: تجربه ثابت کرده که مذاکره جواب نمی‌دهد و تنها چیزی که پوزه استکبار را به خاک می‌مالد ایستادگی و مقاومت است.
خاتمی ادامه داد: خداوند متعال هم در قرآن کریم به‌شدت نسبت به زیر بار ذلت رفتن هشدار داده است و به هیچ عنوان به مؤمنان اجازه قبول این ذلت را نداده است.
وی با تأکید بر اینکه ترامپ برای جذب رأی به‌دنبال این است که بگوید "ایران را من بار دیگر پای میز مذاکره آوردم" گفت: این آرزو را قطعاً ترامپ به گور می‌برد و هیچ زمانی نمی‌تواند ایران را به مذاکره بکشاند.

تحریم مقام معظم رهبری تحریم کل ملت ایران است
امام جمعه موقت تهران راجع به تحریم مقام معظم رهبری از سوی آمریکا گفت: این اقدام تحریم کل ملت ایران است و سبب شد که امروز مردم قاطعانه‌تر شعار مرگ بر آمریکا را سر دهند.
وی افزود: امروز جهان تنها گوشه بسیار کوچکی از قدرت دفاعی ایران در سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی را دید و بحمدالله این اقدام هم مورد تأیید تمام ملت ایران قرار گرفت و به‌فضل خدا این منش و روش را ادامه می‌دهیم چرا که نشان دادیم جنگ‌طلب نیستیم، اما امام یادمان داد که اگر مورد تجاوز واقع شدیم و دشمنان تجاوز کردند، دندان‌های دشمن را در دهانش خواهیم شکست.
انتهای پیام/
ارسال نظرات