مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان نظر آباد در گفتگو با «بسیج»؛

باید دین‌شناسی و امام‌شناسی خود را بالا ببریم

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان نظر آباد اظهار‌داشت: باید دین‌شناسی و امام‌شناسی خود را بالا ببریم و این ایام فرصت بسیار خوبی برای تبیین جایگاه امامت و ولایت فقیه در جامعه است.
کد خبر: ۹۱۵۱۲۷۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت الاسلام حمید اسکندری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان نظر آباد در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به همه دوستداران آن حضرت ، اظهار داشت : ائمه اطهار‌(س) عمر کوتاهی داشتند و توسط حاکمان جور به شهادت رسیدند، امام صادق‌(ع) که شیخ الائمه لقب گرفتند و عمر با برکتشان نسبت به بقیه بیشتر بود فقط 65 سال عمر کردند و توسط منصور ملعون دوانقی به شهادت رسید.

باید دین‌شناسی و امام‌شناسی خود را بالا ببریم

وی گفت : باید دین‌شناسی و امام‌شناسی خود را بالا ببریم و این ایام فرصت بسیار خوبی برای تبیین جایگاه امامت و ولایت فقیه در جامعه است.

وی بیان کرد: عصر امام صادق(ع) به عصر تضارب آرا و عقاید مشهور است ،  چرا که در آن زمان فرقه ها و دسته های متعدد به وجود آمد و آشوب های فکری، اندیشه های انحرافی و عقاید گوناگون ظاهر گردید.

حجت الاسلام اسکندری تصریح کرد : اختلافات سیاسی و کشمکش های بنی امیه و بنی عباس نسیم رحمتی بود که یکباره وزیدن گرفت و باقرالعلوم و پس از او امام صادق (ع) با استفاده از موقعیت به دست آمده به ترسیم چهره روشن آیین پرداختند و با بیان اخبار و احادیث فراوان انحرافات را پیراستند و مردم را از گمراهی نجات بخشودند. به گونه ای که مسلمانان و به ویژه شیعه امامیه در فکر و عقیده بر این دو امام و خصوصا امام صادق اعتماد کرده، بخش عمده ای از دانش اهلبیت به وسیله آنان گسترش یافت.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان نظر آباد خاطر‌نشان کرد: شیعیان باید در رفتار و اعمال خود سیره ائمه اطهار‌(س) را الگو قرار داده و به کار گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها