دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور گفت:دولت از توسعه گیاهان دارویی در استان‌ها حمایت می‌کند و در این زمینه برنامه‌های لازم پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۱۵۱۲۴۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی وحمایت دولت از توسعه گیاهان دارویی طب سنتی کشور در جلسه بررسی آخرین وضعیت صنعت توسعه گیاهان دارویی این استان گفت:در سال‌های اخیر برنامه ریزی لازم در خصوص توسعه گیاهان دارویی، در کشور و به ویژه استان‌های مستعد انجام شده است.
عصاره با اشاره به اینکه طب سنتی و گیاهان دارویی در سطح وسیع جهانی و ملی جایگزین دارو‌های شیمیایی می‌شود، افزود:ایران اسلامی دارای ظرفیت بالایی در مقیاس جهانی بوده و برنامه ریزی‌ها در سطح وسیعی در کشور به این منظور شکل گرفته که عملیاتی می‌شود.
وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد باید از این فرصت بهره لازم را ببرد، ادامه داد:دانشگاه‌های نسل سوم و یا دانشگاه‌های کارآفرین باید با جدیت وارد عمل شوند و کار و کارآفرینی را در این حوزه فعال کنند و ما هم آمادگی کامل داریم تا در این رابطه به لحاظ اعتباری، برنامه و راهبردها، استان را پشتیبانی و حمایت کنیم.
عصاره افزود: کارگروهی در این خصوص در استان‌ها تشکیل و گزارش سه ماه از روند پیشرفت‌ها به مرکز کشور ارائه می‌شودو در هر زمینه‌ای که مشکل، موانع و کمبودی احساس شود در مرکز کشور پیگیری می‌شود.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور با اشاره به ظرفیت بالای استان در خصوص گیاهان دارویی گفت: مشکلات در این راستا انباشته شده و با توجه به شرایط، مزیت و اولویت‌ها یک یا چند مطالبه در راستای توسعه گیاهان دارویی برای اجرا در هر استان مشخص شده است.
ارسال نظرات