خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس خبر داد:
معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس گفت: طرح "جوانه‌های صالحین"، برنامه تابستانی ۶۰۰ پایگاه مقاومت بسیج استان فارس است.
کد خبر: ۹۱۵۱۲۳۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام عبدالخالق بهرامی نسب معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس در نشست خبری با موضوع جوانه های صالحین(غنی سازی اوقات فراغت)، شعار تابستان امسال حلقه های صالحین نوجوانان را حضور فعال در تحقق گام دوم انقلاب بیان کرد و گفت: این طرح با هدف تقویت و تعالی گروههای صالحین و جذب آحاد مردم به بسیج اجرا می شود.

وی با تصریح بر اینکه شجره طیبه صالحین یک دهه است که در حال اجراست اظهار داشت: در سه مرحله بینشی، انگیزشی و منشی این برنامه ها به اجرا در خواهد آمد.

بهرامی نسب تشریح کرد: بینشی، گرایشی که بحث ارائه و انگیزش دارد و منشی که به صورت فرایندی به صورت تغییر رفتار و کردار در جامعه نمایان می شود.

به گفته معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس، شجره طیبه صالحین در تشکل بزرگ بسیج در سه شبکه مدیریتی، فرماندهی و تربیتی مورد ارزیابی قرار میگیرد.

وی ادامه داد: جوانه های شجره طیبه صالحین پنج مرحله دارد. جذب، تثبیت، رشد، سازماندهی و به کار گیری یا کادرسازی که نتیجه برون رفت گام دوم هم کادرسازی است.

بهرامی نسب افزود: در مرحله اول، دو برنامه داریم که به صورت مستمر با برنامه ریزی اجرا می شود و آن هم طرح شهید بهنام محمدی است. این طرح،  در مدارس، در ارتباط با خانواده و در مساجد اجرا می شود.

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس ضمن تأکید بر اینکه طرح جوانه های صالحین با مسجدمحوری هموزنی دارد ادامه داد: برای این طرح منظور هایی لحاظ شده است: شناسایی و جذب، ایجاد شور و نشاط و تلاش برای سازندگی اخلاقی، روحی و فکری نوجوانان و جوانان از این قبیل هستند.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف ما بسیجیان عادی و فعال و آحاد کودکان، نوجوانان و جوانان هستند گفت: مرحله اول این طرح که از یکم تا سی و یکم تیرماه اجرا می شود، با برنامه های تربیتی و اردویی همراه است با ثبت نام در برنامه های تربیتی همراه است.

بهرامی نسب با بیان اینکه مرحله دوم در مردادماه به سمت و سوی علمی فرهنگی،هنری و ورزشی می رود افزود: در مرحله سوم، جشنواره برترین های صالحین را خواهیم داشت.

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس با بیان اینکه در روش اجرا هفت مرحله قابل اجراست گفت: شناسایی پایگاه منتخب از این مراحل است چون بعضی از پایگاهها زمینه اجرای این طرح را ندارند، پس مؤلفه هایی قرار دادیم که پایگاههای منتخب را خود نواحی انتخاب کنند.

وی فضاسازی و تبلیغات، پیش بینی بسته های محتوایی و مراسم افتتاحیه که در تیرماه است را از دیگر مراحل اجرای این طرح معرفی کرد.

به گفته معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس، اجرای کمی و کیفی، و نظارت و ارزیابی از مراحل پایانی این طرح است و آخرین مرحله اختتامیه است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها