رییس شورای حل اختلاف این استان گفت: در شورای حل اختلاف۴ پرونده قتل و در سه ماهه امسال هم یک مورد پرونده قتل منجر به سازش شد.
کد خبر: ۹۱۵۱۲۳۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
حجت‌الاسلام سید محمدابراهیم ساجدی به تعداد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: آمار پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف استان در سال گذشته ۳۵ هزار و ۸۷۷ فقره بود که از این تعداد ۳۵ هزار و ۸۱۷ فقره پرونده مختومه شد و بقیه نیز در نوبت سازش هستند.
وی با بیان اینکه ۱۳۰ شعبه حل اختلاف در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶ شعبه شهری و ۸۴ شعبه هم روستایی است گفت: اعضای شورای حل اختلاف ۵۲۶ نفر هستند، ۲۳ قاضی در شعبات این شورا حضور دارند و سه قاضی هم تمام وقت فعالیت می‌کنند.
حجت الاسلام ساجدی اضافه کرد: سال گذشته ۴ پرونده قتل به سازش منجر شد و در سه ماهه اول امسال نیز یک فقره پرونده قتل به سازش ختم شد و هم اکنون در حال سازش ۸ پرونده دیگر نیز هستیم.
وی ورودی پرونده‌ها به شورای حل اختلاف را ۵۵ درصد و دادگاه را زیر ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: طبق ماده ۹ قانون شورای حل اختلاف، دعاوی مالی راجع اموال منقول تا ۲۰ میلیون تومان در صلاحیت شورای حل اختلاف و دعاوی میان موجر و مستاجر و سایر دعاوی در صلاحیت شورا است، همچنین حکم حبس افزون بر ۸۰ نفر از بدهکاران مالی در این شورا صادر شد.
حجت الاسلام ساجدی با بیان اینکه اکثر دعاوی که برای سازش به حل اختلاف ارجاع داده می‌شوند، منجر به سازش می‌شود گفت: متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف ۳۰ روز است.
رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مصالحه در پرونده‌های شورای حل اختلاف از مجموعه ۳۵ هزار پرونده ۶ هزار و ۷۲۳ فقره منجر به مصالحه شده که بیشترین مصالحه‌ها در شهر‌های دهدشت، دیشموک، لنده، مارگون و سایر حوزه‌های گرمسیری انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه ۹۲ درصد ابلاغیه‌های شورای حل اختلاف به صورت الکترونیکی است افزود: علی‌رغم همه تلاش‌ها هنوز افرادی در شورای حل اختلاف هستند که با وجود ۱۵ سال سابقه کار وضعیت استخدامی آن‌ها مشخص نبوده و پاداش آن‌ها کافی نیست که امیدواریم این شرایط بهبود یابد.
ارسال نظرات