رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی از پرداخت ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در ۴ سال گذشته برای رونق تولید ،کشاورزی و صنایع دانش‌بنیان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۱۰۸۹
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، مرتضی شهیدزاده در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه باید البرز را در این مسیری که در جهت رشد و توسعه پیش گرفته همراهی کنیم، اظهار داشت: از زمان آغاز فعالیت استاندار البرز خبرهای خوبی در راستای ایجاد بسترهای فعالیت و مشارکت بخش خصوصی در این استان می‌شنویم.

وی با تشریح خدمات صندوق توسعه ملی‌ افزود: این صندوق در جهت تبدیل بخشی از منابع خود به ثروت‌های ماندگار و حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز اقدام می‌کند.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه از اعتبارات صندوق توسعه ملی طبق تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری در جهت راه‌اندازی و حمایت پروژه‌های بخش خصوصی بهره‌برداری می‌شود، بیان کرد: البرز از ظرفیت بزرگ استقرار مجموعه‌ها‌ی علمی، پژوهشی و تحقیقاتی برخوردار است از این رو باید بانک‌ها توجه ویژه‌ای در راستای ایجاد، توسعه و حمایت شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این استان داشته باشند.

شهید‌زاده با بیان اینکه استاندار البرز برای جلب مشارکت‌های بخش خصوصی بسترسازی کرده است، عنوان کرد: البرز سکوی پرشی برای صادرات تولیدات دانش بنیان و محصولات فنی و مهندسی است بنابراین باید برای ارائه تسهیلات به این بخش توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی گفت: در خصوص تخصیص اعتبارات تبصره 18 سهم صندوق و بانک‌ها در اختیار وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرد تا با توجه به طرح‌های دارای توجیه در استان‌ها، ارائه شود.

شهیدزاده با بیان اینکه مسائل مطروحه در این جلسه را مورد بررسی قرار داده و پس از جمع‌بندی، تصمیمات لازم گرفته می‌شود، تصریح کرد‌: از سال 94 تاکنون در مجموع 60 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در اختیار رونق تولید، صنعت، کشاورزی، شرکت‌های دانش بنیان و کشور قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها