آبه:

ایران باید نقش سازنده‌ای ایفا کند/ باید از درگیری مسلحانه در خاورمیانه جلوگیری شود

نخست وزیر ژاپن ضمن تاکید بر این که ایران باید نقش سازنده ای ایفا کند و به توافق هسته ای خود با قدرت های جهانی پایبند باشد، خاطر نشان ساخت که باید از درگیری مسلحانه در خاور میانه جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۱۵۱۰۵۴
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن که در شماره امروز (چهارشنبه) آن منتشر شده، در رابطه با سفر اخیر خود به ایران تاکید کرد که کشورش برای ایفای نقش مهمی در کاهش شدت تنش در خاور میانه تلاش می کند چرا که صلح در این منطقه به معنای شکوفایی سراسر جهان است.

آبه ضمن تاکید بر این که هدف سفر وی به تهران کاهش تنش میان ایران و آمریکا بوده، در این باره متعهد شد که دولت ژاپن به اقدامات خود با همکاری کشورهای ذی ربط در راستای کاهش تنش و برقراری ثبات در خاور میانه ادامه خواهد داد.

نخست وزیر ژاپن ضمن اذعان به این که مسیر کاهش تنش در خاور میانه با دشواری های زیادی همراه است، لزوم جلوگیری از بروز درگیری مسلحانه در این منطقه مهم را مورد تاکید قرار داده و از دولت ایران نیز درخواست کرد که نقش سازنده ای ایفا کند و به توافق هسته ای میان خود و قدرت های جهانی پایبند بماند.

آبه ضمن ادعای این که عربستان سعودی نقش سرنوشت سازی در زمینه برقراری صلح و ثبات در خاور میانه ایفا می کند، خاطر نشان ساخت که برقراری صلح و ثبات در این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است با این حال طی سال های اخیر پیچیدگی بیشتری پیدا کرده است.

منبع:سرویس ترجمه شفقنا

ارسال نظرات