خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی خبر داد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: در استان خراسان‌جنوبی نیز همزمان با سراسر کشور از سه شهید گمنام تجلیل خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۵۱۰۳۷
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمدرضا فخر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در بیرجند خبر داد و اظهار کرد: مراسم وداع سراسری شهدای گمنام امشب در موزه دفاع مقدس تهران برگزار خواهد شد.
 
 وی با بیان این‌که این مراسم در راستای تجلیل از شهدای گمنام و شناسایی شده است، افزود: از 150 شهید تجلیل شده  116 شهید گمنام و 34 شهید شناسایی شده اند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی تصریح کرد: خراسان‌جنوبی نیز میزبان 3 شهید گمنام است که از روز پنجشنبه جاری بعدازظهر مراسم تشییع و تدفین این شهدای گرانقدر آغاز خواهد شد.
 
فخر عنوان کرد: بنا به هماهنگی‌هایی که با معراج شهدا در تهران انجام شده است ان‌شاءالله مانند سنوات قبل تشییع و تدفین این شهدای بزرگوار بر اساس برنامه‌ریزی و به موقع انجام  شود.
 
وی با بیان این‌که فردا بعدازظهر ساعت 18:30 میزبان مسئولان استانی برای استقبال از شهدا خواهیم بود، گفت: بعد از استقبال، تشریفات نظامی و مداحی مختصر شهدا وارد شهر خواهند شد و از مسیر مشخص شده به معراج شهدا منتقل خواهند شد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: جمعه شب مراسم وداع این شهدا همزمان با مراسم محوری که در رابطه با شهدای 7 تیر و افشای جنایات آمریکا در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار خواهد شد با حضور دو شهید گمنام معنوی‌تر خواهد شد از همه مردم شهید پرور استان نیز دعوت می‌شود در این مراسم شرکت فرمایند.
 
فخر ادامه داد: یکی از شهدا به شهرک امیرآباد خواهد رفت و در محل مهدیه امیرآباد مراسم وداع با حضور مردم این شهرک انجام خواهد شد.
 
وی متذکر شد: مراسم اصلی تشییع این شهدا روز شنبه همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در ساعت 8 صبح از مدرسه علمیه رضویه واقع در ابتدای سجادشهر خیابان شهید ماژانی خواهد بود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی تصریح‌کرد: به دلیل این‌که مراسم شهادت امام جعفرصادق (ع) نیز با شکوه بیشتری برگزار شود شهدا حضور پیدا خواهند کرد و پس از سخنرانی و عزاداری شهدا بر روی دستان مردم تشییع خواهند شد.
 
فخربا بیان این‌که شهدا در دو نقطه تدفین خواهند شد، عنوان کرد: از ساعت 11 مراسم اختصاصی تشییع از میدان سپاه بلوار پیامبر اعظم با حضور مردم، مسئولان کشوری و لشکری، و نیروی نظامی و انتظامی انجام خواهد شد و یکی از شهدای 23 ساله پس از تشییع عمومی در سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی تدفین خواهد شد.
 
وی افزود: شهدای گمنام 19 و 23 ساله نیز به شهرک چهکند منتقل می‌شوند و در ساعت 11 صبح در ورودی شهرک مورد استقبال مردم قرار خواهند گرفت و با حضور مردم به محل تدفین واقع در پارک حاشیه بلوار اصلی منتقل خواهند شد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی ادامه داد: امیدواریم با حضور مردم شهید پرور خراسان‌جنوبی مانند سنوات گذشته تشییع شهدا پر شور و معنوی برگزار شود.
 
فخر خاطر نشان کرد: با حضور این سه شهید در خراسان جنوبی، تعداد شهدای گمنام این استان به 149 شهید می‌رسد که در 56 نقطه تدفین شده اند.
انتهای پیام/

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها