دادستان شهرستان دشتی گفت: مجازات های جایگزین نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان در شهرستان دشتی و استان بوشهر دارد.
کد خبر: ۹۱۵۱۰۳۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی ، عباس حمادپور که به مناسبت هفته قوه قضائیه و با حضور اصحاب رسانه و خبرگزاریها در نشست مطبوعاتی شرکت کرده بود اظهار داشت: مجازات های جایگزین باعث می‌شود به جای حبس و تبعات آن برای مجرمان بزه‌های خرد و خانواده‌های آنان هم فرد متنبه شده و هم کاری در راستای جبران جرم انجام شود که می‌تواند اثرات اجتماعی، تنبیهی و بازدارنده نیز داشته باشد.

وی تصریح کرد: این احکام که باعث تسهیل بازگشت به اجتماع مجرم می‌شود تبعات خوبی در شهرستان داشته است.

دادستان شهرستان دشتی گفت: ما در دشتی احکامی داشته‌ایم که فرد محکوم به خانه‌سازی برای نیازمندان شده و یا برای شکارچیان و متخلقان محیط زیست احکامی داریم که فرد باید علاوه بر جبران زیان زیست محیطی به احیاء محیط زیست گیاهی و جانوری کمک کند.

حمادپور اظهار داشت: در جرایمی همچون فروش مرغ زنده و ذبح بیرون از کشتارگاه به دلیل مسائل فرهنگی و عرف جاری سعی شده احکامی انشا شود که روند بازاجتماعی شدن مجرمان را تسهیل کند.

وی گفت: ما از احکام اینگونه استقبال می‌کنیم و فکر می‌کنیم اینگونه مجازات‌ها در قیاس با حبس و… تبعات مثبت بیشتری خواهد داشت‌.

دادستان شهرستان افزود: در پرونده‌های رفع تصرف اراضی ملی و منابع آبی و جلوگیری از انتقال آب دستاوردهای خوبی داشته‌ایم به نحوی که از ۸۲ پرونده در سال ۹۷ به تشکیل تنها دو پرونده در سال جاری رسیده‌ایم.

عباس حمادپور تاکید کرد: ما سعی کرده‌ایم زمینه‌های بروز وقوع جرایمی از این دست را در شهرستان از بین ببریم و با پیشگیری و اقدام به موقع و اطلاع رسانی به ذی‌نفعان مانع از تصرف اراضی و تشکیل پرونده در محاکم شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها