طی تفاهم نامه ای که بین سازمان بسیج جامعه پزشکی و سازمان بسیج جامعه زنان استان کردستان صورت گرفت مقرر شد تا با استفاده از ظرفیت بسیجیان خواهر این استان در جهت جمع آوری داروهای خانگی اقدام گردد.
کد خبر: ۹۱۵۱۰۳۱
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، قاسم کاوه مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی با تاکیدی بر اینکه وجود داروهای مازاد مصرفی در خانه بصورت یک انبار دارویی محدود زمینه خود درمانی و استفاده خود سرانه از داروها را فراهم می آورد که این یک فرهنگ غلط و خطرناک می باشد.

وی گفت: به همین منظور باید با فرهنگ سازی مناسب در جهت حذف و اصلاح این فرهنگ غلط و جمع آوری داروها انبار شده اقدام کرد.

کاوه با اشاره به تبلیغات در جهت سیاه نمایی وضعیت داروی کشور وجود وجود دارد افزود: نباید مردم تحت تاثیر این تبلیغات نسبت به دپو کردن داروهای مصرفی خود با ترس از نایاب شدن آنها اقدام نمایند.

سرکانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان هم با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه های مختلف به عنوان یکی از ماموریتهای سازمان بسیج افزود: زنان جامعه مهمترین بازوی فرهنگ سازی و تربیت جامعه هستند که در زمینه های مختلف می توان با استفاده از قدرت نرم این قشر در ابعاد مختلف جامعه اقدام به فرهنگ سازی نمود. در همین زمینه هم اظهار امیدواری کرد که با اقدام مناسب بسیج جامعه زنان این موضوع مهم را به عنوان یک فرهنگ صحیح در بین آحاد جامعه بتوان بستر سازی و نهادینه کرد.

در پایان مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی مقصد نهایی داروهای جمع آوری شده را پس از غربال داروها استفاده در اردوهای جهادی و همچنین بازگرداندن آنها به چرخه دارویی کشور اعلام کرد.

ارسال نظرات