خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه فامنین عنوان کرد: غفلت از یاد خدا و روز حساب عامل اصلی بدبختی‌های امروز جوامع است چراکه بسیاری از جوامع همان شرایط و حال حاضر خود را تنها ملاک و معیار عمل خود قرار می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۵۰۹۲۸
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

غفلت از یاد خدا و روز حساب عامل اصلی بدبختی‌های امروز جوامعمجتبی شاه‌مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در فامنین اظهار داشت: در جوامع امروزی عامل اصلی بدبختی و انحرافات غفلت از یاد خدا و روز حساب است چرا که بسیاری از جوامع همان شرایط و حال حاضر خود را تنها ملاک و معیار عمل خود قرار می‌دهند و این فراموشی زیان‌ها و خسارت‌های بسیاری را برای انسان به دنبال دارد که به سادگی قابل جبران نیست.

وی افزود: غفلت از یاد خدا و روز حساب و عمل نکردن به وظایف محوّله ممکن است در هر سطحی از اقشار جامعه اتفاق بیافتد و مردم را درگیر خود کند، اما اگر این امر در مسئولین و مدیران اجرایی اتفاق بیافتد به یقین مشکلات و آسیب‌های بیشتری دامان مردم را خواهد گرفت.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه فامنین عنوان کرد: با توجه به احادیث و روایات دینی ما و سفارش ائمه اطهار(ع) به کارگزارنی که در برخی از زمان‌ها داشتند، این نکته در ابتدای فرمایشات ایشان به چشم می‌خورد که همیشه خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانید، که این عمل جلوی خطای شما را می‌گیرد.

وی ادامه داد: در احکام انتصابی و به کارگیری مسئولین ایران اسلامی نیز چنین جملات و عباراتی وجود دارد، اما به علت خودبینی و حب دنیا و مقام دوستی برخی از مسئولین، این جملات و عبارات در حد جمله و حکم انتصابی باقی می‌ماند و بعد از به کارگیری در پست‌ها و جایگاه دیگر به آنها مراجعه و عمل نمی‌شود.

شاه‌مرادی ابراز داشت: به یاد خدا و روز قیامت بودن حتی در بسیاری از تعاملات سطح بالای مسئولین و مدیران با کشورهای دیگر و عالم سیاست نیز می‌تواند راهگشا بوده و مسئولین را به گرفتن تصمیمات محکم و مفید و شجاعانه  وادار کند و دشمن را به عقب براند و ترس و دلهره را به دشمنان مستولی کند.

وی در پایان گفت: برای تقویت این روحیه باید از وعظ و نصیحت بزرگان استفاده کرد و با مطالعه و سیر در احوال بزرگان و عالمان همچون حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و توجه به رفتار و گفتار ایشان می‌توان به این خصلت دست یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات