خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین

شناسایی بیش از 1000 انشعاب غیرمجاز در استان/ 64 درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات فاضلاب می باشند

بیرنوندی گفت: در سال گذشته یکی از بحثها برخورد با انشعابات غیرمجاز بود که بیش از هزار و 100 مورد انشعاب غیرمجاز شناسایی و بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان جریمه این انشعابات بود.
کد خبر: ۹۱۵۰۹۲۱
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست مطبوعاتی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.
داراب بیرنوندی در این نشست بیان کرد: هر ساله با توجه به اهمیت مصرف آب، یکم تا هفتم تیر ماه، هفته صرفه جویی آب نامگذاری شده و بر همین مبنا موضوع یکپارچه سازی آب شهری و روستایی از سوی وزارت نیرو مطرح شده که تجمیع خدمات در حال انجام است.

وی گفت: در بحث شهری، 26 شهر و حدود 304 هزار مشترک شهری در استان وجود دارد که هشتاد و یک میلیون متر مکعب از 162 حلقه چاه استحصال شده و در سطح شهرهای استان آب توزیع می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اظهار کرد: حدود 699 روستا بالای بیست خانوار و حدود 285 هزار نفر جمعیت روستایی و 2 هزار و 200 کیلومتر آب روستایی وجود دارد.

بیرنوندی عنوان کرد: حدود 89 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آب روستایی هستند و شاخص بهره مندی از آب شرب 85 درصد است که نسبت به متوسط کشور بالاتر هستیم.

وی افزود: در بخش فاضلاب استان قزوین، 64 درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات فاضلاب بوده و امسال سه روستای قشلاق، نیکویه و بکندی نیز از این خدمات بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی کشور و تحریم ها، شرکت آب و فاضلاب بسیار خوب عمل کرده و 142کیلومتر بازسازی و اصلاح شبکه آب شهری و 118 کیلومتر در سطح روستاهاکه مجموعا 160 کیلومتر در سطح شهرها و روستاها اصلاح و بازسازی اجرا کرد که در نوع خود بی نظیر است و در سال گذشته به به 83 میلیارد تومان به امور آب و فاضلاب شهری و روستایی استان تخصیص داده شد.

بیرنوندی اضافه کرد: در سطح شهرها و روستاها 21 کیلومتر مخزن هوایی و زمینی و 2.2 دستگاه دیزل ژنراتور جهت تاب آوری ایستگاهها وارد مدار شد. همچنین 25 شهر تحت پوشش سامانه کنترل از راه دور هستند که 4 شهر در سال گذشته اضافه شد و 97 درصد شهرهای ما تحت پوشش این سامانه می باشند که در کشور جز سه استان کشور می باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 220 پروژه در سطح شهرها و روستاهای استان در حال انجام است که در صورت تخصیص اعتبار به سرانجام خواهد رسید. در سال گذشته یکی از بحثها برخورد با انشعابات غیرمجاز بود که بیش از هزار و 100 مورد انشعاب غیرمجاز شناسایی و بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان جریمه این انشعابات بود.

این مسئول با اشاره به تشویق و جریمه مشترکین یادآور شد: مشکل اصلی در روستاها و برخی شهرهای استان، مصارف بیش از حد و بی مورد است. در این راستا برخورد با انشعابات غیرمجاز و مشترکین پرمصرف، یکی از الویتهای ما می باشد.کسانیکه مصرفی بیش از الگوی مصرف دارند، شانزده درصد به هزینه میزان مصرف آنها بعنوان جریمه اضافه می شود و کسانی که از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه، بر اساس الگو مصرف آب عمل کرده باشند و ٱلگوی مصرف آنها نسبت به مدت مشابه سال قبل بهتر شده باشد، به ازای هرمترمکعب هزینه ای تشویقی به آنها تعلق می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین عنوان کرد: برای شهر قزوین، برنامه میان مدت آبرسانی آغاز کردیم که 500 لیتر در ثانیه آب وارد شهر می کند و کمبود آب، با مدیریت فشار و همکاری مردم برطرف می شود.

بیرنوندی با اشاره به پروژه های در حال اجرای استان اضافه کرد: تصفیه خانه محمودآباد بزودی با حضور وزیر نیرو افتتاح خواهد شد و تا شهریورماه سالجاری، سه تصفیه خانه وارد مدار خواهند شد.

وی ضمن اشاره به موضوع سد‌طالقان افزود: در بحث سد طالقان، این طرح طی سه سال باید به بهره برداری برسد تا بتوانیم ابتدا ظرف یکسال آبرسانی به شهرستان آبیک داشته باشیم و بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار برای این امر نیاز است و به دنبال حل مشکلات آب شرب استان هستیم چرا که در حال حاضر در سطح شهرهای استان حدود 450 لیتر کمبود آب وجود دارد.

بیرنوندی گفت: باید به آب بعنوان یک کالای محیط زیستی توجه کرد و باید فرهنگ سازی شود که مردم از این نعمت خدادادی برای مصارف خود در حد نیاز استفاده نمایند چرا که هنوز کم مصرف کردن آب در بین مردم فرهنگ سازی نشده است.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار