کارشناس امور مذهبی و دینی:

امام صادق(ع) نماد عالی ارزش های انسانی بود

حجت الاسلام هاشمی گفت : حضرت امام صادق (علیه السلام) نماد عالی ارزش‌های انسانی و اسلامی در بین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم الاسلام بود و باید از این نماد برای زندگی خود الگو برداری کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۰۸۲۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس امور مذهبی و دینی  در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در جمع کارکنان رسمی و وظیفه ناحیه مقاومت بسیج سپاه  سامان گفت : حضرت امام صادق (عله السلام) زمینه ساز تمدن و مدنیت اسلامی در دروران خود بودند و با وجودی که در زمان ایشان انحرافات فکری و خرافات و توحید ستیزی از طرف خلفای زمانه در اوج قرار داشت ولی این امام همام با هوشمندی ،پایه و اساس تمدن و  اسلامی را بنیان و فراهم کرد.

حجت الاسلام  هاشمی گفت: امام جعفر صادق(علیه السلام) در هفدهم ربیع الاول سال ۸۳ هـ.ق در مدینه دیده به جهان گشود و دوران امامتش از سال ۱۱۴ هـ.ق آغاز و مقارن با خلافت پنج تن از خلفای اموی و دو طاغوت عباسی بود که آن بزرگوار در ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هـ.ق در سن ۶۵ سالگی توسط منصور دوانیقی مسموم و شهید شد و پیکر مطهرشان در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

وی افزود: حضرت امام صادق (علیه السلام)، در دوران امامت خویش، توانست وسیع‌ترین دانشگاه اسلامی را پی‌ریزی کند و در این راستا توفیقات سرشاری به دست آورد به طوری که حدود ۴ هزار نفر از مجلس درس ایشان با واسطه و بدون واسطه استفاده می کردند و بسیاری از آنان به مقامات عالی علمی و فقهی نایل شدند.

هاشمی خاطر نشان کرد :بیش ترین سفارش امامان در عرصه تبلیغ دین دعوت به تبلیغ عملی بوده است. از نگاه آنان عالم واقعی کسی است که علمش همراه با عمل باشد .

این کارشناس اخلاق  ادامه داد : حضرت امام صادق(علیه السلام) در این زمینه می فرماید: العالم من صدّق فعله قوله و من لم یصدّق فعله قوله فلیس بعالمٍ؛ عالم کسی است که رفتار او گفتارش را تصدیق کند و هرکس که کردار او سخن وی را تصدیق نکند و بر خلاف گفته اش باشد، عالم نخواهد بود.

حجت الاسلام  هاشمی در پایان عنوان کرد :حضرت امام صادق (علیه السلام) نماد عالی ارزش‌های انسانی و اسلامی در بین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم الاسلام بود و باید از این نماد برای زندگی خود الگو برداری کنیم.

 

 

ارسال نظرات