مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین پرونده های متشکله در تعزیرات حکومتی مربوط به قاچاق کالا ، عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده است.
کد خبر: ۹۱۵۰۷۱۷
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حیدر میرزایی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه در زاهدان برگزار شد، ضمن تشریح عملکرد و دستاوردها این اداره در سال 1397 و مقایسه آن با  سه ماهه نخست سال جاری گفت: در اداره کل تعزیرات حکومتی اصل را بر تصریح قرار داده ایم و تکریم ارباب رجوع را در الویت کاری خود گنجانده ایم.
 
وی افزود: مدت زمان رسیدگی و اجرا در این اداره کل حائز اهمیت است درحالیکه در برخی استان‌ها بیش از یک ماه مدت رسیدگی به طول می‌انجامد، در سیستان و بلوچستان میانگین مدت زمان رسیدگی ۱۱ و مدت اجرای پرونده ۱۰ روز می‌باشد.
 
میرزایی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان با 11 درصد از کل پرونده های متشکله کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است و شهرستان های زابل ، زاهدان و سراوان نیز بیشترین وارده را داشته اند .
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال 97 در تمامی حوزه های صلاحیتی تعداد 13 هزار و 637 فقره پرونده تشکیل که با رسیدگی بموقع تمامی پرونده ها مختومه و متخلفین به میزان 499 میلیارد و 936 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و شاکیان خصوصی محکوم شده اند .

وی افزود : از تعداد 13 هزار و 637  فقره پرونده تعداد 7 هزار و 34 فقره مربوطه به حوزه کالا و خدمات بوده که نسبت به مدت مشابه سال 1396، 34درصد رشد داشته است.

میرزایی با تاکید بر این مطلب که  در حوزه بهداشت، دارو، درمان و دامپزشکی نیز 500 فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده است، بیان کرد: درخصوص پرونده های قاچاق کالا و ارز  تعداد 6 هزار و 103 فقره پرونده وارده و مختومه شده است که این تعداد نسبت به سال 96 با رشد صد در صدی همراه بوده است که متخلفین بالغ بر 437 میلیارد و 951 میلیون ریال به جزای نقدی محکوم شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در ادامه بیان کرد : بیشترین پرونده های متشکله در تعزیرات حکومتی مربوط به قاچاق کالا ، عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده است .

این مسئول در ادامه با اشاره به  همکاری سایر دستگاه ها از جمله دادستانی ، سازمان صنعت معدن و تجارت ، اتاق اصناف ، نیروی انتظامی ، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت پخش فراورده های نفتی گشت های مشترک در دو شیفت صبح و عصر که در سال گذشته از 4 هزار و 799 بازرسی از واحدهای صنفی به 1968 واحد تذکر مبنی بر رفع نواقص جزئی و برای هزار و 547 واحد نیز پرونده تشکیل شده استبیان  کرد: با تلاش های انجام شده در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال 96، 68 درصددر بازدید از واحدهای صنفی رشد داشته ایم .

وی افزود : با پیگیری بعمل آمده در عید سعید فطر تعداد 25 نفر از محکومین این اداره کل که بنا به دلایلی از جمله سهل انگاری و ناآگاهی از تخلف خود نادم بودند به ستاد مرکزی معرفی و توسط مقام معظم رهبری مورد عفو قرار گرفتند .

وی در ادامه به تشریح تعدادی از پرونده های مهم ملی پرداخت و گفت : مأمورین انتظامی شهرستان ایرانشهر از یک دستگاه خودروی کامیون مقدار 4 تن شیرخشک ایرانی را کشف کردند که توسط شعبه رسیدگی کننده قاچاقچی به میزان 1 میلیارد و 3 میلیون ریال جریمه شد .




ارسال نظرات