خبرهای داغ:
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:
حجت الاسلام رمضانی عنوان کرد: در گذشته همه به دنبال این بودند که کودکان را جذب مساجد کنند ولی امروزه این موضوع مطرح است که خانواده به عنوان پایه و اساس جامعه جذب مساجد شود و در واقع الگو پذیری فرزندان از خانواده ها باعث حضور پررنگ تر کودکان و نوجوانان در مساجد می شود.
کد خبر: ۹۱۵۰۶۸۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام «علی رمضانی» در مراسم افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت کانون های مساجد شهرستان بوئین زهرا و تشریح برنامه های دهه کرامت که امروز (4 تیر) در دفتر امام جمعه بوئین زهرا برگزار شد، بیان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان متولی هدایت و ساماندهی جشن های دهه کرامت هستند که ازولادت حضرت معصومه ( س) تا ولادت امام رضا (ع) بخش هدایت و ساماندهی جشن های مردمی برعهده کانون های مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به برنامه های اوقات فراغت ادامه داد: برنامه اوقات فراغت امسال با شعار اخلاق، معنویت و نشاط اجرا می شود که محله محور بودن رویکرد امسال فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری است به این معنا که هر مسجد برای کارهای فرهنگی آن محله براساس نوع فرهنگ و نیاز آن محله برنامه اجرا می کند.

 

وی عنوان کرد: در گذشته همه به دنبال این بودند که کودکان را جذب مساجد کنند ولی امروزه این موضوع مطرح است که خانواده به عنوان پایه و اساس جامعه جذب مساجد شود و در واقع الگو پذیری فرزندان از خانواده ها باعث حضور پررنگ تر کودکان و نوجوانان در مساجد می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: اگر خانواده فاصله اش از کودکان و نوجوانان بیشتر باشد، بیشتر دچار آسیب اجتماعی شده و یکی از وظایف ما در کانون های مساجد توجه به همین موضوع و برنامه ریزی فرهنگی در این خصوص است.

 

وی تأکید کرد: خانواده ها نباید با فرستادن فرزندانش به مساجد در زمینه تربیت دینی آنها شانه خالی کنند، تربیت مسجدی در کنار تربیت صحیح خانواده ممکن می شود .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: نکته دیگر در برنامه های اوقات فراغت، محور بودن مسجد در برنامه های فرهنگی و هنری است که باید پایه برنامه ریزی های ما فضای اصلی مسجد باشد و باید برنامه های نشاط آور جزو برنامه های اوقات فراغت قرارگیرد.

 

وی توضیح داد: مقام معظم رهبری می فرمایند مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه اجتماعی است، مسجد محل حرکات اجتماعی و فرهنگی است و مخاطب فرمایشات مقام معظم رهبری مجموعه های فرهنگی مثل کانون های مساجد، نیروهای مردمی و پا به کار و دغدغه مند فرهنگی است.

 

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: لازم است در مساجد شورای مشورتی ایجاد شود زیرا امروز رسالت ما از رسالت مسئولان هم بیشتر است چراکه کار تربیتی در مساجد مورد توجه است و امروز کار فرهنگی کار جهادی است و برای این منظور باید ظرفیت های مسجد را بیشترشناسایی کرده و به کار گیریک.

 

وی ادامه داد: لازم است با همکاری هیئت امنا و امام جماعت مسجد تلاش کنیم تا مردم و جوانان مسجد را محل امنی برای حل مسائل و مشکلات خود بدانند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با بیان اینکه مسجد بهترین بستر برای تربیت مدیران آینده جامعه است، خاطر نشان کرد: در برخورد با جوانان باید دقت لازم به خرج داد زیرا ممکن است افراد خطا و اشتباه داشته باشند ولی باید تجربه کسب کنند و مدیران آینده ما باید در دل همین مساجد تربیت شوند و احساس مسئولیت در مدیریت در مساجد باید تقویت شود.

 

وی یادآور شد: امروز تکلیف ما این است که جوانانی را تربیت کنیم که در شرایط سخت، پایه های اعتقادی قوی داشته باشند و بتوانند در جامعه نقش مؤثری ایفا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها