بانوی مددجوی بانوی مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز با حمایت و دریافت وام قرض‌الحسنه اشتغال این نهاد حمایتی، با راه‌اندازی کارگاه تولیدی پوشاک و خروج از چرخه حمایتی برای ۱۲ نفر کارآفرینی کرده است.
کد خبر: ۹۱۵۰۶۵۴
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ،این بانوی مددجوی البرزی در تشریح گذر از ناملایمات و رسیدن به موفقیت خود گفت: در سن ۱۶ سالگی با پسرخاله‌ام ازدواج کردم ولی با وجود نسبت فامیلی، شناخت درستی از او نداشتم. همسرم ساکن شهرستان بود و من هم بعد از ازدواج به همراه او راهی شهرستان شدم.

وی اظهار داشت: پس از ۲ سال زندگی مشترک متوجه شدم که همسرم معتاد است. در آن زمان فرزند اولم به دنیا آمد ولی اعتیاد همسرم بیشتر شده بود، او کار نمی‌کرد و شغلی هم نداشت.

وی ادامه داد: همسرم بیشتر وقتش را با دوستانش می‌گذراند و من برای حفظ زندگی و تغییر رفتار او تلاش کردم ولی فایده‌ای نداشت و ناگزیر مشکلاتم را با خانواده‌ام در میان گذاشتم و خواهان طلاق و جدایی از همسرم جدا شدم، اما آنها قبول نکردند.

این بانوی کار آفرین افزود: به کرج برگشتم و چون حرفه خیاطی را که درگذشته آموخته بودم در یک مغازه پرده‌دوزی مشغول به کار شدم.

روزها با یک چرخ‌خیاطی کوچک و قدیمی کار می‌کردم و شب‌ها با صدف مجسمه می‌ساختم و می‌فروختم تا هزینه زندگی خودم و دو فرزندم را فراهم کنم، از سوی دیگر همسرم هر ۲ ماه یک‌بار به ما سری می‌زد و دوباره به شهرستان می‌رفت و خبری از او نمی‌شد.

بانوی موفق البرزی گفت: با تلاش بیشتر و پس‌اندازی که اندوخته بودم، یک قطعه زمین خریداری کردم و یک اتاق در آن ساختم. تا اینکه پسر بزرگم در دانشگاه قبول شد و آن زمان بود که از همسرم که هیچ نقشی در زندگی ما نداشت و در شهر دیگری نزد خانواده‌اش زندگی می‌کرد طلاق گرفتم.

وی اظهار داشت: با توصیه یکی از نزدیکان به کمیته امداد مراجعه کردم و تحت حمایت قرار گرفتم و با ۸۰ میلیون ریال وام خانه‌ام را بزرگ‌تر کردم. پس از مدتی دوباره از کمیته امداد وام ۷۰ میلیون ریالی گرفتم و یک اتاقک در طبقه بالای خانه‌ام ساختم، سپس سه چرخ خیاطی دیگر تهیه کردم و کارم را توسعه دادم.

مددجوی کارآفرین البرزی ادامه داد: کمیته امداد با دیدن موفقیت و تلاشم برای بار سوم یک وام ۱۵۰ میلیون ریالی به من پرداخت کرد و توانستم با پس‌اندازی که داشتم اتاق طبقه بالای خانه‌ام را به یک سالن بزرگ تبدیل کنم.

این بانوی موفق افزود: هم‌اکنون تعداد چرخ‌های خیاطی من به ۱۰ دستگاه افزایش پیدا کرده و ۱۲ زن سرپرست خانوار در کارگاه من مشغول به کار هستند.

او اظهار داشت: از طرفی با مانتوفروشی‌های خیابان جمهوری تهران نیز قرارداد بستم و نیمه اول سال مانتو و نیمه دوم سال پالتو می‌دوزیم و به بازار عرضه می‌کنیم.

اکنون پسر بزرگ این بانوی موفق تحصیلاتش را در مقطع کاردانی رشته الکترونیک به پایان رسانده و یک باشگاه ورزشی نیز تأسیس کرده و فرزند کوچک‌تر وی نیز که ۱۵ سال دارد محصل است.

ارسال نظرات