خبرهای داغ:
نشست ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با حضور ریاست این دانشگاه ومسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۰۶۳۸
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه در نشست ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که با حضور مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه خدمات گروه های جهادی در مناطق محروم بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است گفت: بدون تردید فعالیت های خالصانه دانشجویی برای خدمت در حیطه های مختلف بهداشتی، درمانی، فرهنگی و... به مردم محروم استان مورد رضایت خداوند متعال قرار می گیرد و دانشگاه نیز از تداوم این برنامه ها حمایت می کند.

 

دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی با اشاره به تجارب موفق گروه جهادی فاطمه الزهرا بسیج دانشجویی دانشگاه در سالیان اخیر و تاکید بر اینکه تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف مورد توجه قرار گیرد افزود: یکی از مهمترین کارها در زمینه برگزاری اردوهای جهادی، برنامه ریزی منظم برای حضور موثر و حداکثر بهره مندی دانشجویان از اینگونه برنامه های خداپسندانه است.


وی با بیان اینکه اردو های جهادی بستری برای شکوفایی استعدادها و ظرفیت های دانشجویی است خاطرنشان کرد: این حرکت خودجوش و ارزشمند فرصت مناسبی برای آشنایی با درد و مشکلات مردم است.


رئیس دانشگاه با اظهار اینکه برای گزینش افرادی که به اردوهای جهادی اعزام می شوند وِیژگی ها و شرایطی مدنظر قرار گیرد افزود: دانشجویانی در این اردوها مشارکت داشته باشند که در بسیاری از ویژگی ها از جمله تحصیلی سرآمد و الگو باشند.


دکتر دهقانی با تاکید بر اینکه اولویت در دانشگاه پرداختن به امر تحصیل است گفت:برتری درسی دانشجویان در مشارکت اکثر فعالیت های فرهنگی دانشجویی اولویت قرار گیرد.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از اردوهای جهادی دانشگاه در سال گذشته پرداخت و گفت: گروه جهادی بسیج دانشجویی حضرت فاطمه الزهرا(س) دانشگاه در مردادماه سال گذشته در بازه زمانی یک هفته ای (۳ لغایت ۱۰ مرداد) در روستای محروم درمیان از جمله حاجی‌عطا، کلاته‌نظر، اسکندر، دونخی، قیک، تغندیک، جاجنگ مستقر شد.


قائد یوسفی با اشاره به فعالیت های تیم های مختلف این گروه در اردوی درمیان افزود: خدمات تیم درمانی شامل ویزیت پزشک عمومی: ۳۰۵ نفر، تهیه داروهای عمومی: ۲۹۰ نفر، انجام سونوگرافی: ۷۰ نفر، ویزیت تخصصی زنان: ۲۵ نفر، ویزیت مامایی: ۱۳۶ نفر، انجام آزمایش تشخیصی: ۲۰ نفر و ارجاع به متخصصان در بیرجند: ۳۲ نفر بوده است.


وی خاطرنشان کرد: تیم دندانپزشکی نیز تعدادعصب‌کشی: ۱۱۸ دندان، ترمیم: ۳۴۴ دندان و کشیدن دندان: ۲۷۰ دندان و... داشته اند.


دانشجوی سال پنجم پزشکی دانشگاه با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های فرهنگی در ۶ روستا بصورت همزمان: آموزش بهداشت، سوادآموزی، کمک درسی، احکام، شعر و سرود از برنامه های تیم فرهنگی اردو بود افزود: تیم عمرانی نیز به ساخت غسالخانه‌ی روستای تغندیک (تا سقف)،انجام پروژه‌ی آبرسانی روستای دونخی بصورت کامل و تا بهره‌برداری، رنگ‌آمیزی و نقاشی و زیباسازی مدرسه روستای قیک و رنگ‌آمیزی وسایل پارک در چند روستا پرداخت.


یوسفی با بیان اینکه تیم کارآفرینی کارگاه آموزش شیرینی‌پزی و پیگیری برای تهیه‌ی فر شیرینی‌پزی و وسایل مورد نیاز برای کارآموزان جهت کار در خانه را برگزار کرد گفت: برای برگزاری این اردو لازم می دانیم که از تیپ انصارالرضا سپاه استان، بسیج جامعه پزشکی، کانون خیریه بچه‌های آسمان، بخشداری درمیان، شبکه بهداشت و درمان درمیان، سپاه درمیان، کمیته امدام امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خالصانه قدردانی نماییم.


وی به طرح پاکبان محرم را یکی دیگر از برنامه های این گروه عنوان کرد و گفت: ۳۳ نفر از جهادگران دانشگاه در شب های تاسوعا و عاشورا با شعار شهری به پاکی دل‌های عزادارانش در این طرح مشارکت داشتند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه با اشاره به کسب رتبه برتر گروه جهادی دانشگاه در دومین جشنواره ملی جهادگران  و قدردانی از پیام تبریک رئیس دانشگاه در این زمینه افزود: اکران مستند اردوی جهادی تابستان ۹۷ نیز برنامه ای بود که در سال گذشته رخ داد.


یوسفی به برگزاری اردوهای جهادی در دهه فجر اشاره کرد و گفت: در چهلمین طلیعه پیروزی انقلاب اردوهای متعددی برگزار شد از جمله اعزام گروه جهادی به شهرستان زیرکوه که در زمینه مامایی، زنان و سونوگرافی به ارائه ویزیت ۹۱ نفر توسط متخصص زنان، انجام ۶۲ سونوگرافی رایگان معاینه و غربالگری ۱۵۰ نفر توسط ماما پرداختند.


وی ادامه داد: طرح اردوی  یک‌ روزه مخصوص خانواده‌های کودکان بچه‌های آسمان در حاشیه شهر بیرجند(امامزادگان باقریه) در روز ۱۸ بهمن ۹۷ با ارائه دندانپزشکی و آموزش بهداشت شامل ۴۷ مورد خدمت دندانپزشکی، غربالگری فشار خون، غربالگری قند خون با همکاری کانون خیریه بچه‌های آسمان برگزار شد.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اشاره ای به اردوی جهادی به مناسبت روز کارگر داشت و افزود: این اردو در کارخانه سیمان باقران برگزار شد که ۴۸ مورد خدمات دندانپزشکی شامل ترمیم ۱۲ دندان و کشیدن ۳۶ دندان انجام شد.


یوسفی با اعلام آمادگی گروه جهادی برای کمک به مناطق سیل‌زده افزود:۱۸۰ نفر برای اعزام به مناطق سیل زده در پی فراخوان گروه جهادی فاطمه‌الزهرا (س) داوطلبانه اعلام آمادگی کردند.


وی در ابتدای این مراسم نیز به ارائه پیشینه تشکیل گروه جهادی حضرت فاطمه الزهرا(س) از تابستان ۹۵ در دانشگاه پرداخت و با اشاره به فعالیت های ارزشمندی که از سوی این گروه صورت گرفته است اظهار امیدواری کرد که حمایت از گروه های جهادی مورد توجه ویژه تر مسئولین قرار بگیرد.


در ادامه این نشست سایر حاضرین درباره چالش های اردوهای جهادی سالیان گذشته و راهکارهای برگزاری بهتر اردوهای آتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها