خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خبر داد

اعزام 30گروه جهادی به مناطق محروم/ مشارکت دانشگاهیان در طرح جهاد همبستگی ملی

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از اعزام ۳۰ گروه جهادی دانشجویی در تابستان به مناطق محروم و کم برخوردار سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۰۶۳۶
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ابوذر صلاحی  مسئول بسیج دانشجویی استان صبح امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت های ناحیه بسیج دانشجویی در تابستان 98 اظهار داشت: ۳۰ گروه جهادی دانشجویی در تابستان به مناطق محروم و کم برخوردار سطح استان اعزام می شوند.

 وی عنوان کرد: گروه های جهادی دانشجویی در ۴ حوزه عمرانی، فرهنگی، تربیتی، بهداشت و کارآفرینی و برخی از آنان در دو یا چند عرصه فعالیت دارند.

صلاحی با بیان اینکه بیشترین گروه های جهادی از دانشگاه بیرجند اعزام می شوند افزود: در مجموع ۵۶۴دانشجو در این برنامه حضور دارند که 56درصد خواهر و  ۴۴درصد برادر هستند که به نقاط مختلف استان اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته با تغییر رویکرد در اعزام گروه های جهادی در قالب طرح اعتلای بسیج مواجهیم خاطرنشان کرد: گروه ها به یک نقطه هدف مشخص اعزام می شوند و در آنجا بین سه تا پنج سال خدمات رسانی دارند. امسال سال دوم اجرای این طرح است و همه گروهها در نقاط هدف مشخص به میزان پیشرفتی که داشتند فعالیت خودشان را در حوزه های مختلف ادامه می دهند.

اعزام گروه های جهادی دانشجویی به مناطق سیل زده در تابستان

 مسئول بسیج دانشجویی استان ادامه داد: یک گروه جهادی از دانشگاه بیرجند به منطقه سیل زده مازندران و دو گروه نیز به مناطق سیل زده استان در طبس و سربیشه اعزام می شوند.

وی متذکر شد: هدف گروه های جهادی دانشجویی ترویج فرهنگ کار و اشتغالزایی و ترغیب مردم روستا با نگاه به اشتغال خانگی، زودبازده و صنایع دستی است.

صلاحی با بیان اینکه در سال گذشته حاصل تلاش گروه های جهادی ایجاد اشتغال حداقلی و درآمدزایی در روستاها بوده است افزود: در دو سال گذشته به طور میانگین با اشتغالزایی هر گروه جهادی ۲۰نفر به طور مستقیم مشغول کار شدند.

وی با تأکید بر اینکه هدف ما ترویج فرهنگ کار و ایجاد اشتغالهای کوچک، واحدهای الگویی بومی و بکارگیری ظرفیت های ناشناخته در جوامع روستایی است یادآور شد: سال گذشته گروه های جهادی واحد پرورش مرغ بومی در روستا احداث کردند، در روستای فیروز آباد دستگاه حوله بافی تهیه، کارگاه راه انداختند و محصولات را به فروش می رسانند. همچنین دانشجویان جهادگر در تکمیل واحدهای اقتصادمقاومتی با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در دهستان درح همکاری دارند.

مسئولین دانشگاه ها گروه های جهادی را بیشتر حمایت کنند

مسئول بسیج دانشجویی استان بر ضرورت همکاری مسئولین دستگاه ها و دانشگاه ها با گروه های جهادی تاکید کرد و گفت: دانشجویان در دیدار با استاندار درخواست کردند که دستگاه های متولی را ترغیب به همکاری کنند و ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی با حضور استاندار تشکیل می شود تا بر حمایت همه جانبه دستگاههای متولی و خدمت رسان با گروه های جهادی تأکید شود.

وی ضمن گلایه از برخی دستگاه ها و دانشگاه ها به دلیل حمایت های ضعیف از گروه های جهادی تصریح کرد: امید داریم با توجه به شعار سال در جهت رونق تولید و تاثیری که اردوهای جهادی در دانشگاه ها دارد مسئولین دستگاه های مربوطه خصوصاً دانشگاه ها حمایت حداکثری از اردوهای جهادی داشته باشند.

صلاحی اظهار داشت: اردوهای جهادی با هدف سازندگی روحی و فردی برای دانشجو و ساختن جامعه و تاثیرگذاری در مناطق محروم انجام می شود و ثمرات ارزشمندی در سالیان گذشته به همراه داشته است.

وی با اشاره به برگزاری دوره های تشکیلاتی بسیج دانشجویی در تابستان گفت: یک دوره در داخل استان برگزار می شود و دو دوره اعزام داریم.  یازدهمین دوره خط امام استانی از دهم تا شانزدهم تیرماه با حضور ۱۲۰ دانشجو از سراسر استان در دانشگاه آزاد بیرجند برگزار می شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: موضوع دوره آشنایی دانشجویان با مبانی اندیشه اسلامی و گفتمان امامین انقلاب و نگاه به تفکرات امام(ره) است و بحث های تشکیلاتی برای دانشجویان که بیشتر ورودی های ۹۶ و ۹۷ هستند برای نقش آفرینی در بخش های مختلف بسیج دانشجویی مطرح می شود.

وی با بیان اینکه سه کتاب که در دوره خط امام استانی مورد بحث قرار می گیرد طرح کلی اندیشه اسلامی و انسان ۲۵۰ساله از بیانات رهبری و کتاب جدال دو اسلام از بیانات امام(ره) است یادآور شد: برنامه های جانبی، فوق برنامه و تشکیلاتی نیز در این دوره از جمله کرسی های آزاد اندیشی، مطالبه گری، مسابقات، نمایشگاه ها و بازدید از مراکز و زیارتگاه ها برگزار می شود و دانشجو برای پذیرفتن مسئولیت در بسیج دانشجویی آماده می شود.

حضور 218دانشجوی خراسان جنوبی در دوره طرح ولایت کشوری

صلاحی با اشاره به دوره های آموزشی اعزامی در تابستان گفت: اعزام دانشجویان طرح ولایت کشوری که امسال با تغییر رویکرد و افزایش حداکثری برگزار می شود.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته حداکثر اعزام به طرح ولایت کشوری 20نفر بوده اما امسال ۲۱۸نفر از دانشجویان اعزام می شوند که علت افزایش سهمیه استان در این دوره پیگیری نماینده ولی فقیه در استان در دیداری که با علامه مصباح در قم داشتند و تغییر رویکرد در اجرای دوره است.

 مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: این دوره بسیار کلیدی و مورد تایید رهبر انقلاب است که امسال بیشت و چهارمین دوره طرح ولایت است که در سطح کشور برگزار می شود و دانشجویان با مبانی اندیشه اسلامی آشنا می شوند و به مدت ۴۰ روز در مشهد در دو بازه  نیمه تیر و نیمه شهریور اعزام می شوند.

وی بیان داشت: دوره اسلام ناب نیز با هدف گفتمان سازی امامین انقلاب و تشکیلاتی است که امسال ۳۰نفر از دانشجویان استان به صورت تیمی از ۱۸تیرماه در تهران حضور پیدا می کنند.

صلاحی به اعزام کاروانهای دانشجویی به اردوی راهیان نور غرب در تابستان اشاره و عنوان کرد: ۱۲۰نفر در قالب سه کاروان از دانشگاه های آزاد و علوم پزشکی بیرجند و فردوس به اردوی راهیان نور غرب در مرداد اعزام می شوند که از یادمان های دفاع مقدس در مناطق غرب کشور بازدید می کنند و با فرهنگ شهید و شهادت و مجاهدت های رزمندگان آن مناطق آشنا می شوند و احتمال افزایش اعزام دانشجویان وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاهها نیز همچون اقشار دیگر در طرح جهاد همبستگی ملی نقش دارند گفت: بسیج دانشجویی دبیر کمیته جهادی است و وظیفه هماهنگی و هم افزایی اقشار مختلف در اعزام گروه های جهادی به مناطق سیل زده را برعهده دارد.

مسئول بسیج دانشجویی استان ادامه داد: مرحله اول طرح جهاد همبستگی ملی بیشتر جذب کمک های مردمی است که با کد دستوری در همه اقشار اطلاع رسانی شده است؛ اساتید، دانشجویان و مسئولین دانشگاه ها هم کمک می کنند و مرحله بعدی که اعزام اردوهای جهادی است دبیر کمیته جهادی بسیج دانشجویی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها