فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد؛
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با اشاره به اتحاد و همبستگی در جریان سیل اخیر گفت: ملت ایران تهدید سیل را به فرصت همدلی تبدیل کردند.
کد خبر: ۹۱۵۰۶۰۰
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

سردار جهانبخش کرمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به فرصت های ایجاد شده در سیل گفت: به واسطه نعمت بارش های الهی مشکل کم آبی در بسیاری از استان های کشور رفع شد و دست کم برای چند سالی این بحران جدی را در تعدادی از استان ها حل نمود.

وی بابیان اینکه بارش باران سبب احیا وآبادانی کشور وامیدبخشی کشاورزان گردید،خاطرنشان کرد:برکات بارش های اخیر در اکثر نقاط کشور بیش از خسارات آن بود.

سردارکرمی تصریح کرد: دشمن درعملیات روانی خود از مدت ها قبل اعلام کرد که انقلاب اسلامی جشن چهل سالگی را نخواهد دید، بروز سیل در چنین حال و هوایی باعث شد تا دشمن تصور کند که جامعه حال و هوایی دیگر پیدا کرده است ولی بار دیگر مردم نشان دادند که علیرغم همه مشکلات موجود دست از آرمان ها و ارزش های انقلاب برنخواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه اگر کمک های مردمی نبود دولت به تنهایی نمی توانست مشکلات را رفع کند، گفت: تنها تفاوتی که سیل اخیر با دوران دفاع مقدس داشت این بود که در دفاع مقدس آتش و حضور فیزیکی دشمن بود ولی در سیل حضور آب بود ولی ایثار و گذشت مردم همانند همان دوران بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)خاطرنشان کرد: پس از وقوع سیل در استان های شمالی و غربی کشور و به دنبال معرفی استان زنجان به عنوان معین استان مازندران در بحث کمک رسانی در مناطق سیل زده این استان، قرارگاه سپاه انصارالمهدی (عج) در شهرستان های بابلسر وجویبارمستقر شد تا همگرایی و هم افزایی شایسته ای در بحث کمک رسانی، اعزام گروه های جهادی و نقل و انتقال تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین صورت بگیرد.

سردار کرمی بابیان اینکه پس از تخلیه آب ،دستگاه های رفع آلودگی تیپ36انصارالمهدی (عج)به این مناطق اعزام شدند،تصریح کرد:در راستای افزایش خدمات رسانی ،گروه های بسیج جامعه پزشکی،کمک های مردمی وگروه های جهادی نیز به این مناطق اعزام شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای جهادی ارتش، سپاه،بسیج،گروه های مردمی و هلال احمر در حالیکه آب شهرها را محاصره کرده بود، با توکل برخدا، وحدت و روحیه جهادی در کنار یکدیگر برای رفع مشکل و کمک رسانی دست به دست هم دادند.

این مسئول بااشاره به اینکه استان زنجان معین استان خوزستان وشهرستان شادگان نیز بود،افزود:با توجه به خطروقوع سیل درشهرستان شادگان،سپاه انصارالمهدی (عج)با اعزام دستگاه های مهندسی سبک وسنگین وگروه های جهادی،سبب پیشگیری از وقوع وآسیب سیل در این منطقه شد.

وی تاکید کرد:اعزام45دستگاه خودرو سبک وسنگین،اعزام چندین آشپزخانه ونانوایی سیار،فعالیت وخدمات رسانی گروه های جهادی،اعزام طلاب وروحانیون،استقرار موکب های اربعین وپخت بیش از 18هزار پرس غذا در روز وارسال کمک های نقدی وغیر نقدی مردمی از دیگر اقدامات سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان در راستنای خدمت رسانی به مردم مناطق سیل زده کشور بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) افزود:تاکنون مبلغ 3میلیارد ریال به صورت نقدی و معادل 40 میلیارد ریال کمک های غیر نقدی اهدایی مردم توسط پایگاه های مقاومت بسیج در زنجان جمع آوری شده و توسط سپاه به مناطق سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان ارسال شده است.

وی به استقبال بالای گروه های جهادی در جهت اعزام وخدمت رسانی در مناطق سیل زده اشاره کرد وگفت:بیش از 1000 نفر در قالب گروه های جهادی به این مناطق اعزام شدند.

سردار کرمی اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» را تکمیل جهاد عاطفی ملت ایران در راستای کمک به مردم سیل زده در اوایل سال جاری عنوان کرد وادامه داد: این طرح با شعار «هر مسجد یک خانه» و «هر کاسب یک قلم کالای اساسی» در سطح شهرستان ها اجرا می شود تا در راستای کمک به سیل زدگان خدمات رسانی و خانه های آن ها بازسازی شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) با بیان اینکه اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» به طور قطع حضور موثر مردم و مشارکت مستقیم آنان در آبادانی مجدد نقاط سیل‌زده را به دنبال دارد، افزود: براساس این طرح، هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی را بازسازی و یا نوسازی می‌کند و هر کاسب و بازاری نیز تأمین یک کالای اساسی خانواده‌های سیل‌زده را برعهده می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مردم ما در برهه‌های حساس و تاریخی نقش کلیدی ایفا کرده‌اند، اظهار کرد: مردم ایران همواره در عرصه‌های سیاسی و غیرسیاسی نشان داده‌اند که یار و یاور هم‌نوع خود هستند و هم‌وطن خود را تنها نمی‌گذارند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد با اجرای کامل این طرح و ارسال کمک ها به مناطق سیل زده شمال و جنوب کشور، بار دیگر شاهد برگ زرینی در تاریخ انقلاب و ترویج روحیه و حس هم نوعدوستی در کشورمان باشیم.

ارسال نظرات