خبرهای داغ:
رئیس دادگستری اسدآباد گفت: تا دو هفته آینده دومین دفترالکترونیکی قضایی اسدآباد راه‌اندازی می‌شود که با راه‌اندازی آن شاهد کاهش۱۰ تا ۱۵ درصدی پرونده‌های ورودی خواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۵۰۵۸۸
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

دومین دفترالکترونیکی قضایی اسدآباد راه‌اندازی می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، مرتضی رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: دادگستری به عنوان محل مراجعه تظلمات عمومی مطرح بوده و وظیفه ما ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان است.

وی با بیان اینکه حق مسلم مراجعه‌کنندگان است که از عدالت ناب اسلامی برخوردار شده و به حق و حقوق خود برسند، ادامه داد: سیاست‌های جدید دستگاه قضا بر مبنای توصیه ۸ گانه رهبری تدوین خواهد شد.

رئیس دادگستری اسدآباد با اشاره به اینکه کاهش ورودی پرونده‌ها از طریق روش‌های دقیق، عاملی مهم در افزایش رضایت عمومی از دستگاه قضا است، بیان کرد: پرونده‌زدایی می‌تواند باعث افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها شود.

وی با بیان اینکه پرونده‌های وارده دادگستری اسدآباد در یک سال اخیر ۳۰ هزار و ۷۵۸ مورد و پرونده‌های مختومه ۳۱ هزار و ۶۹۸ عدد بوده است، تصریح کرد: این رقم کاهش تقریبی یک هزار پرونده نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: قصد داریم برای کاهش تعداد پرونده‌ها مواردی را انجام دهیم که افزایش اطلاعات حقوقی با فعال‌ترکردن مشاوره در دادگستری و دادسرا به صورت رایگان، مشاوره توسط وکلای پایه یک و برگزاری همایش برای افراد مرتبط با پرونده‌های حقوقی همچون مشاورین املاک و بنگاه‌داران خودرو از برجسته‌ترین این برنامه‌ها است.

وی گفت: اگر مشاورین املاک یا فروشندگان خودرو از اطلاعات حقوقی کافی برخوردار باشند شاهد حل بسیاری از موارد در مراکز معامله خواهیم بود و پرونده‌ای در دادگستری تشکیل نخواهد شد.

رئیس دادگستری اسدآباد همچنین به برگزاری همایش پیشگیری از وقوع جرم با حضور مسئولین ادارت اشاره کرد و گفت: تمامی روسای ادارات موظف شده اند در حوزه کاری خود عوامل جرم زا را شناسایی کنند.

وی همچنین به راه‌اندازی سامانه سجا(اطلاعات جامع مردمی) اشاره کرد و گفت: همشهریان با مراجعه به این سامانه می‌توانند تخلفات افراد را به صورت ناشناس به سامانه اطلاع دهند.

رحیمی با بیان اینکه ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه باعث حفظ آبروی افراد و تسریع در امور شده است، افزود: تمامی این موارد برای کاهش ورود پرونده‌های غیرمرتبط به دادگستری است تا قضات بتوانند با تمرکز بیشتری پرونده‌های مهمتر را بررسی کنند.

وی در رابطه با متهمین مواد مخدر نیز گفت: قرار تأمین این افراد متناسب با جرم تعیین می‌شود و تمامی موارد نیز با توجه به قوانین قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس دادگستری اسدآباد در رابطه با راه‌اندازی بازداشتگاه موقت ابراز داشت: زمین و بودجه این مهم دیده و تهیه شده و ساخت آن سال آینده آغاز می‌شود.

وی در رابطه با بحث خودکشی نیز گفت: نباید منتظر باشیم اتفاقی بیفتد بعد واردعمل شویم بلکه علاج واقعه قبل از حادثه باید انجام شود بنابراین به نهادهای فرهنگی توصیه می‌کنیم با ارائه‌ روش‌های صحیح و اصولی وظایف خود را در زمینه آموزش به درستی انجام دهند.

رحیمی در پایان گفت: تا دو هفته آینده دومین دفترالکترونیکی قضایی اسدآباد راه‌اندازی می‌شود که با راه‌اندازی آن شاهد کاهش۱۰ تا ۱۵ درصدی پرونده‌های ورودی خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات