چهارم تیرماه سالروز حماسه ای عظیم است؛ حماسه ای بزرگ از دلاورمردان و شیرمردان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس که به گفته یکی از یادگاران حماسه پد خندق، نقطه اوج ایثار رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ بود.
کد خبر: ۹۱۵۰۵۷۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
مرکز متنای سازمان فضای مجازی بسیج استان کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت ۴ تیرماه سالروز حماسه بی بدیل پد خندق اینفوگرافیکی را با همین مضمون تهیه و تدوین کرده است.

چهارمین روز از چهارمین ماه سال یادآور رشادت‌هایی است که گردان حضرت رسول (ص) و تیپ ۴۸ فتح در پد خندق انجام داد تا دشمن بعثی متحیر بماند که چگونه یک سپاه از ارتش عراق ۱۶ ساعت مقابل یک گردان زانو می‌زند و نمی‌تواند پیشروی کند.

با نزدیک شدن به روز‌های پایانی خرداد ماه سال ۶۷ ماشین جنگی رژیم بعثی عراق بر حجم تحرکات خود افزود و در همین راستا در ۲۸ خرداد سال ۶۷ و پس از آن دشمن نیرو‌های خود را در جزایر مجنون تقویت کرد و به روشنی و بدون رعایت اصل غافلگیری دشمن قصد داشت تحرکات خود را نشان دهد تا با ایجاد رعب در نیرو‌های رزمنده ما ضریب موفقیتش را افزایش دهد.

در آن روز‌ها عراق دو هزار نفر نیروی نظامی در نزدیکی شهر بصره مستقر کرده بود تا در کوتاهترین مدت بتواند نیرو‌های عمل کننده اش را در جزایر مجنون تقویت و پشتیبانی کند. این تنها عراق نبود که داشت به سراغ ما می‌آمد بلکه ۳۶ کشور شرق و غرب و منطقه که دارای تسلیحات پیشرفته بودند آن روز ارتش عراق را از اول جنگ تا این روز همراهی می‌کردند.
ارسال نظرات