رئیس بسیج سازندگی کشور خبر داد:

آغاز عملیات احداث ۴۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل زده

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: در حال حاضر کار اجرایی ۴ هزار و ۲۰۰ واحد شروع شده و احداث ۲۵۰ واحد تا مرحله فندانسیون و سقف پیش رفته است.
کد خبر: ۹۱۵۰۵۶۲
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

برنامه "صبح و گفت و گو" با موضوع طرح "هر مسجد یک خانه" در ارتباط تلفنی با دکتر محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

رئیس بسیج سازندگی کشور در برنامه "صبح و گفت و گو" اظهار کرد: طرح "جهاد همبستگی ملی" توسط سردار غیب پرور، ریاست سازمان بسیج مستضعفین مطرح شد.

وی با اشاره به هدف از طرح "جهاد همبستگی ملی" گفت: هدف اصلی از این طرح، ایجاد همبستگی در سطح دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی و مشارکت حداکثری خیرین و مساجد برای خدمت رسانی بهتر در بازسازی منازل آسیب دیده بود.

زهرایی با اشاره به وجود بیش از ۷۰ هزار مسجد در کشور گفت: تفاهم نامه ای بین سازمان بسیج و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به نمایندگی از دولت مبنی بر تعمیر و احداث ۲۰ هزار خانه و منزل مسکونی آسیب دیده از سیل منعقد شد. بر این اساس ۷۰ هزار مسجد برای تکمیل ۲۰ هزار خانه به کمک ما می آیند.

این مقام مسئول یادآور شد: طبق تفاهم نامه، تعمیرات واحدهای خسارت دیده از زمانی که خانه تحویل داده می شود تا زمانی مالک از وضعیت آن رضایت پیدا می کند، باید طی دو ماه به سرانجام برسد. زمان احداث منازل نیز بعد از تحویل مجوز زمین به بسیج سازندگی شش ماه به طول می انجامد.

رئیس بسیج سازندگی کشور ضمن قدردانی از کمک های مردمی به سیل زدگان در مرحله اول گفت: تا زمانی که مردم سیل زده وارد خانه هایشان شوند این کمک رسانی نباید قطع شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج ، زهرایی به رادیو گفت و گو گفت: از ۲۰ هزار واحد مورد تفاهم، تامین اعتبار ۸ هزار واحد در قالب بلاعوض و تسهیلات از سوی دولت صورت گرفته است. در حال حاضر کار اجرایی ۴ هزار و ۲۰۰ واحد شروع شده و نزدیک به ۷۰۰ واحد تعمیری به سرانجام رسیده و احداث ۲۵۰ واحد نیز تا مرحله فندانسیون و سقف پیش رفته است.

وی با اظهار اینکه سپاه های استانی و قرارگاه ها در این مناطق مستقر شده اند گفت: مقدمات کار آغاز شده و امیدواریم طی این دو ماه جشن پایان تعمیرات را بگیریم و تا هفته بسیج همه خانه ها را ساخته باشیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور با تصریح بر عمق فاجعه و خسارت ناشی از سیل به کشور گفت: بسیج به کمک دولت کمک و امیدواریم سایر دستگاه ها و بانک ها نیز همکاری داشته باشند. اگر روال پرداخت تسهیلات بلاعوض سرعت بگیرد تا پایان سال همه واحدها ساخته خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار