مسئول سازمان بسیج حقوق دانان گفت: کانون‌های وکلای دادگستری به انحصارگرایی در حوزه حقوقی کشور مبادرت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۵۰۵۵۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

کانون وکلا در بازار حقوقی انحصار ایجاد کرده است/ لزوم به کارگیری کسب و کارهای نوین برای افزایش آگاهی حقوقیبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان، مهدی بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوق دانان در نشست بررسی طرح جامع آموزش و پذیرش وکالت در مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج (ماهر) کانون‌های وکلای دادگستری ایران را به انحصارگرایی در حوزه حقوقی کشور متهم کرد و گفت: بهتر است اعضای این کانون پیش از ورود قوای مقننه و مجریه برای تغییر قانون یا اصلاح رویه‌ها، این مشکل را برطرف کنند.

وی افزود: حقوق عامه ۷۰ مصداق دارد که قوه مقننه در زمینه قانونگذاری برای آن وظیفه دارد و قوه مجریه نیز متضمن حقوق رفاهی مانند حق مسکن و اشتغال است از سوی دیگر، رئیس جمهوری نیز باید بر حسن اجرای قانون اساسی نظارت کند.

بهرامیان اظهار کرد: کانون‌های وکلا اگر خودشان تغییر را آغاز نکنند قوه مقننه به سبب جایگاه قانونگذاری و نظارتی و قوه مجریه از نظر وظایف مرتبط با رفع موانع اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان رشته حقوق باید ورود کنند.

وی اضافه کرد: بازار خدمات حقوقی نیز به دلیل انحصار، محدود شده است؛ زیرا این کانون به جای تسهیل‌گری، وارد تصدی‌گری شده است.

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان درباره طرح جامع آموزش و پذیرش وکالت گفت: اکنون فقط چهار درصد از حدود ۸۰ هزار شرکت کننده در آزمون‌های وکالت قبول می شوند؛ در حالی که باید به گونه‌ای باشد که افراد با احراز شرایط، بتوانند وارد بازار کار شوند.

بهرامیان در پایان بیان کرد: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده باید وارد عرصه شوند و خدمات قضایی را با روش‌های مانند راه اندازی کسب و کارهای نوین (استارت آپ) سامان دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات