استاندار امروز در مراسمی که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سالن همایش‌های اداره‌کل آموزش و پرورش این استان برگزار شد گفت: سالانه هزاران تن مواد مخدر از جمله تریاک در کشور افغانستان تولید و به کشورهای دیگر ارسال می شود.
کد خبر: ۹۱۵۰۵۱۲
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
حسین کلانتری افزود: بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از جوانان ایران اسلامی برای مبارزه با مواد مخدر شهید و ۱۲ هزار نفر در این راه هم مجروح و جانباز شده اند که این امر حاکی از اهتمام نظام جمهوری اسلامی در امر مبارزه و مقابله با ترانزیت مواد مخدر در کشور و جلوگیری از پدیده شوم اعتیاد است.
وی با بیان اینکه آمریکائی‌ها با شعار مقابله با کشت خشخاش وارد کشور افغانستان شدند اضافه کرد: این در حالی است که با ورود آمریکا کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در کشور افغانستان دو برابر شده است.
استاندار گفت: کشور‌های اروپایی هم با ادعا و شعار مقابله با مواد مخدر در افغانستان مشکلات آن را چند برابر و پیچیده‌تر کردند.
آقای کلانتری به اقدامات جمهوری اسلامی برای مقابله با کشت خشخاش در کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: ارسال تراکتور و ارائه کمک‌های فنی و مهندسی برای ترغیب کشاورزان این کشور به تغییر الگوی کشت به سمت سایر کشت‌های جایگزین خشخاش از جمله این اقدامات بوده است.
وی هزینه از دست دادن جوانان در راه مبارزه با مواد مخدر را بالاترین هزینه‌های نظام جمهوری اسلامی در این راه دانست و ادامه داد: با همه این هزینه‌ها در کشور مواد مخدر ترانزیت، توزیع و مصرف می‌شود و آسیب‌های اجتماعی فراوانی نیز ایجاد کرده است.
استاندار یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر را ورود و توزیع آن در مدارس دانست و گفت: مسئولان با همکاری خانواده‌ها برای مقابله با این آسیب اجتماعی برنامه ریزی درست و اثرگذار و فراگیر داشته باشند.
ارسال نظرات