والی هرات گفت: به دلیل حمایت از تولید داخلی واردات هر گونه مرغ و تخم مرغ به هرات ممنوع شده است.
کد خبر: ۹۱۵۰۳۸۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، پس از شکایت‌های گسترده مسئولان مرغداری‌های هرات مبنی بر قاچاق گسترده مرغ و تخم مرغ به از کشورهای خارجی که سبب کاهش تولید این محصول شده، این افراد خواهان برخورد با قاچاق آن شدند.

از سوی دیگر «عبدالقیوم رحیمی» والی هرات پس از نشست با اعتراض کنندگان به واردات قاچاق گوشت مرغ و تخم مرغ به هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: پس از بررسی شکایت‌های مسوولان مرغداری‌های هرات به مسوولان گمرک و پلیس مرزی هرات دستور داده شد تا واردات مرغ و تخم مرغ به هرات را ممنوع کنند.

«ضیاالحق رحمانی» رئیس اتحادیه مرغداری‌های هرات در این مورد گفت: در هرات نزدیک به 3 هزار مرغداری فعالیت می‌کنند که از سوی بخش خصوصی نزدیک به 1 میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری شده است.

وی تاکید کرد: واردات قاچاقی مرغ و تخم مرغ از کشور ایران و دیگر کشورها به هرات از یک سو خسارات مالی گسترده‌ای را به آنها وارد کرده و از سوی دیگر توان رقابت را از تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ در هرات گرفته است.

رئیس اتحادیه مرغداری‌های هرات ادامه داد: همچنین به دلیل شیوع آنفولانزای مرغی در ایران واردات از این کشور ممنوع شده است.

عبدالصبور رحمانی رئیس اداره کشاورزی هرات گفت: فعالیت‌های مرغداری‌ها در هرات ثابت کرده که نیاز بازار داخلی را فراهم می‌کند و نیازی به واردات این تولیدات از کشورهای دیگر به هرات نیست.

ارسال نظرات