قائم مقام دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: طلایه داران باید وارد عرصه های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر شوند که با این مهم از سر دلسوزی و خیرخواهی مردم را به کار نیک دعوت و از کار بد منع کنند.
کد خبر: ۹۱۵۰۳۶۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

حجت الاسلام میرزایی، قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با حضور در همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر که با حضور ببش از ۳۰۰ طلائیه دار امر به معروف در سالن جلسات نور اداره کل تبلیغات اسلامی در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مرکز و در استان‌ها منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به این مطلب که رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم را به صورت سند جمع آوری و ابلاغ کرده است افزود: رسالت ستاد اقامه نماز فراهم کردن بستر مناسب برای نماز و فرهنگ‌سازی اقامه این واجب است که در ادارات و جامعه آموزش دهد و در جهت نماز امروز با بسترسازی شرایط مناسبی در بین جاده‌ها و ادارات مدارس جهت اقامه نماز فراهم شده است که این ستاد در روند کار نشان می‌دهد که ستاد اقامه نماز کار خود را می‌دانند و وظیفه خود را انجام داده و می‌دهند.

جحت الاسلام میر زایی تصریح کرد: اما به عنوان ستاد امر به معروف رسالت خود را درک نکرده و نمی‌دانیم چگونه باید فرهنگ‌سازی و بسترسازی کنیم تا مردم خودشان امر به معروف و نهی از منکر کنند، که امروز در ستاد ما به این نتیجه رسیدیم و راهش این است که بستر سازی کنیم تا مردم امر به معروف و نهی از منکر کنند و فضا را برای آن‌ها آماده کنیم، اگر امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم صورت گیرد باید از آن‌ها حمایت کنیم و اگر امروز بخواهیم فضای جامعه را به سمتی ببریم که امر به معروف و نهی از منکر احیا شود لازم است رویکرد داشته باشیم.

این مسئول رسانه‌ها را یکی از رویکرد‌های اساسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: امروز نباید از قدرت رسانه غافل شد، باید به رسانه توجه ویژه شود، امروز در ستاد رسانه یک معاونت مجزا دارد و باید به صورت جدی وارد فضای رسانه شویم و به معروفات ارزش قائل شویم باید بتوانیم از قدرت رسانه استفاده کنیم که امروز آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در چارچوب قانون از ظرفیت رسانه درست استفاده کنند.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار داشت: معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری معاونت جدیدی است که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است، رسالت این معاونت بار اصلی اجتماعی و مطالبه‌گری به حق خواسته‌های مردم از مسئولان است.

میرزایی ادامه داد: طلایه داران باید وارد عرصه‌های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر شوند که با این مهم از سر دلسوزی و خیرخواهی مردم را به کار نیک دعوت و از کار بد منع کنند.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که تا کنون دوره‌های عمومی از سوی ستاد برگزار و آموزش عمومی در جامعه بقدر کفایت انجام شده خاطر نشان کرد: باید امروز دوره هاب تخصصی این مهم در جامعه و در بین طلائیه داران آموزش داده شود و در این شیوه به صورت تخصصی مشکلات مردم احصا و در راستای حل آن‌ها گام برداشته شود.
ارسال نظرات